|
|
|
ירושת נחלה
|
רות
| |
23:53 16/12/2013
|
אבי נפטר ולא הותיר צוואה.אנחנו שלושה אחים. הבכור קבל נחלה במושב ללא ששילם כלל.(בעבר לכל משק היה משק נוסף, והורי החליטו לתת אותו לבכור).האם גם אח זה זכאי לחלק שווה, אם בכלל בירושת הנחלה של אבי? |
|
|
  |
|
ירושת נחלה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
10:06 17/12/2013
|
כן. גם אחיך זכאי לחלק שווה כמו יתר היורשים.
מה שקיבל בעודם של ההורים בחיים אינו רלבנטי. |
|
|
  |
|
ירושת נחלה
|
רות
| |
11:20 17/12/2013
|
|
|
|
|
|
הפחתת מס שבח
|
BNYHO
| |
12:33 16/12/2013
|
|
|
|
|
|
הפחתת מס שבח
|
בניהו-BNYHO
| |
12:30 16/12/2013
|
מי צודק?במכירת משק (עם בית אחד בלבד) ידוע שיש פטור מס על דירת מגורים.מה קורה אם היא שופצה -האם אפשרי לקבל הפחתה מכלל המס המשולם.
עו"ד א'' אומר שכל, עו"ד ב'' אומר שלא
ואתה תקבע סופית |
|
|
  |
|
הפחתת מס שבח
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
12:40 16/12/2013
|
מי אני שאכריע במחלוקת בין 2 עורכי דין?
לדעתי גם על דירה ששופצה חל הפטור, ולכן ההכרה בהוצאות השיפוץ נכללים בדירה עצמה.
תמיד תוכל לנסות לבקש שיכירו בהוצאות אלו ולהיווכח מול רשויות המס מה יוחלט.
|
|
|
|
|
השבת קרקע חקלאית
|
שירן
| |
16:40 14/12/2013
|
קיבלתי חוזר מרשות מקרקעין על -השבת קרקע חקלאית וקבלת פיצוי.
(החלטה 1285). רציתי לדעת איך אפשר לדעת אם האגודה החקלאית שבה אני חבר קיבלה דרישת השבה-אציין כי אין לי כל קשר לאגודה בה אני חבר.כמו כן האם מדובר רק בקרקע שייעודה שונה למגורים או כל קרקע חקלאית |
|
|
  |
|
השבת קרקע חקלאית - החלטה 1285
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
12:53 15/12/2013
|
פניה לאגודה תוכל לסייע לך לקבל פרטים במידה ושונה ייעוד הקרקע.
החלטה 1285 של מועצת מקרקעי ישראל אינה מבחינה בסוג הייעוד ולכן כל שינוי של ייעוד הקרקע מאפשר קבלת פיצוי.
סעיף 1: "קרקע חקלאית תושב לרשות אם שונה ייעודה" |
|
|
|
|
שינוי משבמת צהובה בנחלה
|
טל
| |
23:11 12/12/2013
|
שלום רב,
אנו שוקלים לקנות נחלה במושב בעלת שתי חזיתות. בחזית אחת יש משבצת צהובה של 2.5 דונם אך היא קרובה לכביש ראשי ובשניה - משבצת של דונם במיקום מעולה עם כביש צדדי. ביניהם שטח חלקאי גדול של הנחלה. האם מנסיונכם אפשר ל"העביר" משבצת צהובה מאזור הכביש לאזור הטוב? איך מבררים זאת? |
|
|
  |
|
שינויים במשבצת הצהובה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
12:47 15/12/2013
|
בנסיבות מתאימות, קיימת פתיחות במינהל מקרקעי ישראל לביצוע שינוי במיקום חלקת המגורים כאשר הדבר אינו סותר את תוכנית התב"ע ואינו חורג מרישום כלל שטח המשבצת במושב. |
|
|
|
דמי הסכמה במשק עזר
|
אבי עידן
| |
11:39 12/12/2013
|
שלום,
רכשתי לפני שנים משק עזר במרכז הארץ. הנכס הוא על חלקה של דונם ורבע שהיא אחת מ-10 חלקות זהות וסמוכות שהוקצו לפני יובל שנים לבנים ממשיכים. לפני מספר שבועות נמכרה החלקה הגובלת עם שלי וחושבו דמי הסכמה. היות ובכוונתי למכור הנכס שלי, שאלתי אם ערך הקרקע שלי יהיה כפי שנקבע לשכן וממנו יחושב השליש למנהל ונעניתי בשלילה ונאמר לי שהשליש יחושב לפי מחיר המכירה הכולל גם הבית. באתר שלך ראיתי / הבנתי שיתכן ומחשבים רק לפי הקרקע ובמרה כשלי מחיר הקרקע יהיה כפי שנקבע לשכן. אודה לך על הבהרה. |
|
|
  |
|
דמי הסכמה במשק עזר
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
12:55 15/12/2013
|
תשלום דמי ההסכמה/היוון נקבע על פי חוות דעת שמאי שמתייחס לכל משק ומשק באופן עצמאי.
כאשר מתבצעת מכירה יש חשיבות למחיר המכירה, כך שלא ניתן לגזור תשלום שווה בין שני משקי עזר סמוכים. |
|
|
  |
|
דמי הסכמה - שאלה נוספת
|
אבי עידן
| |
13:48 15/12/2013
|
תודה על התייחסותך.
לפני חישוב דמי ההסכמה, האם עלות הקרקע שחושבה / נקבעה לשכן לפני מספר ימים תהיה גם העלות שתקבע לי (בתקופה זו) בהנחה שהן 2 חלקות אחיות, זהות, צמודות ועל כל אחת מהן בית ונוי מסביב.
אנא התייחסותך כי ההיגיון הבריא אינו עובד כאשר מגיעים למ.מ.י.
אודה |
|
|
|
|
בן ממשיך
|
ורדה
| |
08:45 12/12/2013
|
שלום
האם בן ממשיך שנפטר יכול להוריש את חלקו בהרחבה לאחיו ?האם יש כללים מיוחדים לירושת בן ממשיך. |
|
|
  |
|
בן ממשיך
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
12:44 15/12/2013
|
כל עוד הבן הממשיך לא קיבל את זכויותיו, קיימת בעייתיות באשר ליכולתו להוריש דבר שאין לא עדיין זכויות בו.
תלוי בסוג המינוי, מבחינת הסוכנות כאשר הבן הממשיך נפטר פקעו זכויותיו. |
|
|
|
|
עלות בן ממשיך
|
עמרם
| |
10:43 11/12/2013
|
שלום,
הורי אשתי רוצים להעביר על שמנו נחלה כבן ממשיך. שאלות בעניין:
1. האם אם אהפוך לבעל נחלה זה מחייב פתיחת תיקים במס הכנסה ומע"מ ואולי במקומות נוספים?
2. האם יש לכך לעובדת הבעלות על הנחלה הוצאות פרט למיסי אגודה, ומיסים מוניציפלים? הכוונה גם להוצאות שותפות וגם לחד פעמיות?
3. בהתחשבנות עם האחים נהוג להוריד את ערך הנחלה בשל מיסוי בעת מימוש. משהו אמר לי 40 אחוז ואחר 50 אחוז. מה המקובל?
4. אם אכן אקבל את הנחלה, ארצה לאפשר לבני לבנות בית שני בנחלה. האם כזוג צעיר יוכל לקחת משכנתה על ביתו הנבנה, על אף שהנחלה תהיה רשומה עלי ולא עליו? |
|
|
  |
|
בן ממשיך
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
12:32 11/12/2013
|
לפי שאלתך אני מבין שאין המדובר במינוי בן ממשיך, כי אם בהעברת הזכויות בנחלה על שמך כבר כעת (שים לב מדובר בשני דברים שונים).
לשאלותיך:
1. אינך חייב לפתוח תיק במס הכנסה.
2. המיסוי הראשוני זה מס רכישה, היתר אלו הוצאות שוטפות, ארנונה ועד מקומי וכד''.
3. אין אחוז קבוע מקובל, עורכים שמאות ובה ניתן לראות מה היקף שיעור המיסוי (הדבר תלוי במס'' גורמים).
4. ילדיך הנשואים יוכלו לקבל הלוואת משכנתא לבניית בית שני בנחלה, כאשר אתה כבעל הזכויות תצטרך לחתום על ההלוואה. |
|
|
|
|
בן ממשיך
|
ליטל
| |
10:35 11/12/2013
|
האם באישור זכויות מהמנהל אמור להיות רשום אם יש מינוי של בן ממשיך או לא?
תודה |
|
|
  |
|
בו ממשיך
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
12:25 11/12/2013
|
לא אמור להיות רשום באישור הזכויות שמפיק מינהל מקרקעי ישראל האם נרשם בן ממשיך.
בוודאי שהדבר נכון לגבי מינויים היסטוריים. |
|
|
|
|
רישום בן ממשיך במינהל
|
צבי
| |
01:54 11/12/2013
|
אני בן ממשיך (כעשרים שנה) בנחלה שנוסדה בתחילת שנות השלושים של המאה הקודמת. לא השלמתי את תהליך הרישום כבן ממשיך במנהל. נאמר לי שצריך להשלים הרישום במנהל. בנוסף, נאמר לי שהרישום חשוב וכך גם קראתי. הורי מוכנים לחתום על כל מה שיידרש גם כיום. לאחרונה שמעתי שהמנהל לא משתף פעולה ולא רושם בנים ממשיכים במצבי. האם זה נכון?
במידה וזה נכון, מה הדרך להבטיח את הזכויות שלי כבן ממשיך, פרט לצוואה שבשלב זה לא קיימת. תודה. |
|
|
  |
|
רישום בן ממשיך במינהל
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
12:40 11/12/2013
|
צבי שלום,
אכן לגבי נחלות השייכות למושבים שנוסדו לפני קום המדינה נמנע מינהל מקרקעי ישראל מלרשום את היותו של בן ממשיך.
על מנת להבטיח את זכויותיך יש לנקוט במס'' הליכים הכרחיים:
1. בדיקת מינוייך כבן ממשיך באגודה.
2. עריכת צוואה שתבטיח ככל הניתן את זכויותיך.
3. הסכם משפחה בינך לבין ההורים וקבלת בטחונות.
לאור העובדה שהמדובר בנחלה שנוסדה בשנות השלושים ככל ותקדים להבטיח את זכויותיך כך ייטב. |
|
|
|
|
אחוז המיסוי
|
yasmin
| |
00:25 10/12/2013
|
מהו % המיסוי שחל על המוכר במכירת נחלה מתוך סכום המכירה,ואם אפשר עוד שאלה- משק שנרכש בשנת 51 מהו אחוז מס שבח-תודה על תשובתך. |
|
|
  |
|
אחוז המיסוי במכירת משק
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
15:44 10/12/2013
|
היקף המיסוי במכירת משק חקלאי עשוי להגיע עד לכ - 40% מסכום התמורה.
שיעור מס שבח הסטורי בשנת 1951 היה 15% אולם מכיוון שמדובר בשיעור מס שבח ליניארי, זה השתנה במהלך השנים. |
|
|
|
|
פרצילציה בנחלה
|
אורן
| |
12:43 8/12/2013
|
שלום,
להוריי נחלה במושב. לפני שנתיים בניתי את ביתי מאחורי ביתם במשק.כמובן שהבית לא רשום על שמי אלא כחלק מהמשק. ע"פ החוק, ישנה אפשרות לבנות 2 בתים ויחידת הורים בחלק המותר לבנייה שלא חקלאי.
כיום מצב יחסיי עם ההורים והאחים מצויין, אך כידוע הדברים משתנים (נקווה שלא..) בזמן ירושה, סכסוכים פתאומיים וכד''. רציתי לדעת מה תהליך ומה עלות והאם ניתן בכלל לפצל את המשק ולרכוש את החלק שעליו יושב ביתי (כחצי דונם) כך שיהיה רשום על שמי ושייך לי בבוא הזמן?
האם מישהו עשה כבר תהליך שכזה?
תודה |
|
|
  |
|
פרצלציה בנחלה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
22:37 8/12/2013
|
הליך הפרדת המגרש עליו נבנה ביתך הינו ההליך הנכון כדי להבטיח את השקעותיך ובניית ביתך בנחלה.
מכיוון שהוראות המינהל המתייחסות לפיצול נחלה טרם ממומשות במרבית המושבים, ונראה, כי ייקח עוד זמן עד אשר יהיה ניתן לפעול למימוש ההחלטה.
כיום ניתן להתחיל את התהליך בשאיפה שבמהלך התקופה הקרובה ייתקדמו ההליכים ויתאפשר מימוש ההחלטה.
עד אז, תוכל להבטיח את השקעותיך באמצעות הסכם וקבלת בטחונות מאת הוריך בעלי הנחלה. |
|
|
|
|
מניה /חברות בא.ח
|
הילה
| |
02:06 8/12/2013
|
האם מוגדרת חברות באגודה חקלאית-
כמניה ? שטחי עיבוד מחוייבים במע"מ, ואילו מניה פטורה ממע"מ.- מה נכון?-תודה על תשובתך |
|
|
  |
|
מניה באגודה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
22:48 8/12/2013
|
באגודה שיתופית שהיא מושב החברות באגודה הינה סוג של מניה אולם ללא האפשרות לסחור בה.
תשלום המע"מ יחול על הרכיב המשקי של הנחלה. |
|
|
|
|
מעמ במכירת נחלה
|
דן
| |
06:49 7/12/2013
|
במכירת נחלה משלמים דמי הסכמה למנהל האם על תשלום זה חל מעמ ומי משלם אותו , המוכר או הקונה |
|
|
  |
|
מע"מ בדמי הסכמה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
22:49 8/12/2013
|
בדמי הסכמה ישנו גם רכיב של מע"מ והוא משולם ע"י המוכר כמו שדמי ההסכמה חלים על מוכר הזכויות בנחלה. |
|
|
|
|
תשלום מס שבח
|
דן
| |
20:18 6/12/2013
|
פורסם שהחל מ-1/1/2014 תושב חןץ לא יהיה פטור ממס השבח על הבית במשק חקלאי העומד למכירה (כלומר אי אפשר יהיה לנכות את שווי בית המגורים) האם עדיין במקרה כזה מס השבח שיוטל עלי במוכר יהיה לפי השיעור המופחת של 20% ( המשק בשרון נקנה בשנת 1950) |
|
|
  |
|
תשלום מס שבח
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
22:53 8/12/2013
|
מס השבח הינו מס ליניארי, בחלק מהתקופה יכול הוא להיות 12% בחלק אחר 50% ובחלק 20%, תלוי בשנת המס וברווח הראלי שנצבר באותה תקופה. |
|
|
|
|
מס שבח- מכירת משק
|
ליאור
| |
11:40 3/12/2013
|
האם אפשר להפחית מס שבח על ידי הוצאות שיפוץ בית קיים?תודה רבה |
|
|
  |
|
מס שבח מכירת משק
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
16:03 3/12/2013
|
בהחלט ניתן לעשות שחמוש בהוצאה על שיפוץ בית על מנת שיכירו בכך כהוצאה לצורך הפחתת מס שבח. |
|
|
|
|
דמי הסכמה
|
יורשת
| |
11:33 3/12/2013
|
עו"ד שרגא שלום
ראיתי שכתבת בפורום שבמקרה של 2 יורשים של נחלה ואחד מפצה את האחר הוא צריך לפצות בסכום של מחצית שווי המשק פחות דמי הסכמה כי דמי ההסכמה לא משולמים במצב כזה של פיצוי.
רציתי לדעת אם הדבר נכון גם אם הפיצוי הוא לא מתוך הכספים של המוריש אלא מכספיים אישיים של היורש המפצה ?תודה |
|
|
  |
|
דמי הסכמה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
16:05 3/12/2013
|
מבחינת מינהל מקרקעי ישראל לא קיימת הבחנה האם מדובר בכספים שהגיעו מתוך העיזבון או כספים חיצוניים.
|
|
|
|
|
חבר ועד אגודה שהתפטר
|
ששון
| |
00:32 3/12/2013
|
חבר ועד אגודה הגיש התפטרות ולאחר שבוע החליט לחזור בו. האם החזרה תקפה? או שהבא בתור אחריו כבר נחשב חבר ועד אגודה והוא לא יכול לחזור בו |
|
|
|
|
ירושה של משק
|
מיכל
| |
11:20 1/12/2013
|
שלום רב
יש לי משק ואני יורשת את המשק של הוריי
אני מבינה שאני לא יכולה להיות בעלים של 2 משקים
האם המנהל יאפשר לי למכור את המשק של הורי?
כי למעשה אני לא יכולה לרשום את המשק של הורי על שמי ואז למכור...
אז איך זה מתאפשר?
תודה רבה |
|
|
  |
|
ירושה של משק
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
23:26 1/12/2013
|
המינהל יאפשר לך למכור את המשק שירשת מהורייך ולהיכנס לנעליהם של הורייך המורישים ולמוכרו כאילו היית במקומם. |
|
|
|
|
אישורים נדרשים לביצוע עסקת מכר נחלה
|
מיכל
| |
09:22 27/11/2013
|
שלום עו"ד שרגא,
אנחנו מעוניינים לרכוש משק חקלאי.
עו"ד המייצג את המוכר הציג לנו רק אישור זכויות וכן את אישור האגודה בדבר קבלה למושב.
עו"ד המייצג את המוכר איננו מוכן לספק שום אישור נוסף ו/או מסרב למסור ייפוי כוח לבדיקת הנכס מול הרשויות השונות, עד לאחר חתימת הסכם המכר.
האם מדובר בסירוב הגיוני ?
במידה והיית מייצג אותנו (הקונים), האם האישורים שהוצגו היו מספקים בעינייך להתחייבות בהסכם מכר ?
תודה מראש,
מיכל |
|
|
  |
|
אישורים ויפוי כח למבדיקת זכויות בנחלה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
14:52 27/11/2013
|
הסירוב להמצאת יפוי כח בעת מכירת זכויות בנחלה על מנת שיהיה ניתן לבדוק את הזכויות הינו סירוב בלתי הגיוני , הנובע מרצון להסתיר נתונים או מסתם פרנויה.
מדובר בבקשה לגיטימית שנעשית על ידנו הן בייצוג מתעניינים ברכישת זכויות בנחלה והן בייצוג המוכרים.
|
|
|
|
|
נחלה ומשבצת צהובה
|
אורית
| |
12:14 26/11/2013
|
האם בן ממשיך בנחלה שלא נרשם עדיין במינהל מקרקעי ישראל יכול לבנות בית בנחלה ? האם זה יכול לפגוע בזכויות העתידיות שלו בקבלת הנחלה? |
|
|
  |
|
נחלה ומשבצת צהובה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
14:55 27/11/2013
|
אין מניעה מהבן הממשיך לבנות את ביתו בנחלה למרות שזכויותיו לא רשומות במינהל, זה סיכון שהוא לוקח על עצמו בהשקעה במשק שאינו שלו.
עצם הבניה של בית המגורים על ידו לא תפריע להעברת הזכויות בעתיד אליו אם אכן הזכויות מגיעות לו. |
|
|
|
|
פיצול בהרחבה
|
דותן
| |
14:51 25/11/2013
|
שלום רב!
גודל המגרש בהרחבה הינו 1.2 דונם, כיום המגרש רשום על שם אחי, ברצוננו לחלק/לפצל את המגרש לשניים.
האם ניתן לרשום חצי מהמגרש על שמי?
אם לא, האם ניתן לעשות זאת ע"י הסכם חוזי?
האם ניתן לקבל משכנתא על סמך הסכם זה?
תודה מראש! |
|
|
  |
|
מגרש בהרחבה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
17:32 25/11/2013
|
מגרש בגודל 1.2 דונם הינו מגרש גדול.
אם ניתן לפצלו בהתאם לתב"ע יהיה ניתן לרשום את הזכויות ע"ש של שניים, על שמך וע"ש אחיך. |
|
|
  |
|
תודה! תשובת המנהל
|
דותן
| |
09:44 26/11/2013
|
לאחר בדיקה במנהל, הוסבר לי שעקרונית ניתן לעשות שינוי תבע, אבל ברגע שמפצלים את המגרש, כל חלק מקבל את אותם זכויות בנייה הרשוניות(שהיו על המגרש בשלמותו) וזה יוצר בעיה, בנוסף זהו תהליך שלוקח המון זמן.
מהי המלצתך?
האם ניתן להשתמש בשירותך בנושא זה?
האם ניתן להשתמש בשירותך בביצוע הסכם חוזי?
תודה |
|
|
|
|
רישום נחלה ע"ש יותר מאדם אחד
|
שני
| |
14:06 25/11/2013
|
שלום רב,
לפני כשבועיים הייתה כתבה בחדשות ערוץ 2 בה נאמר כי עתידה להיכנס לתוקף החלטה לפיה ניתן יהיה לרשום נחלה ע"ש יותר מאדם אחד, דבר אשר אמור לפתור סכסוכים רבים ובעיות רבות הקיימות במושבים. ברצוני לדעת האם כך הדבר, מתי הדבר אמור להיכנס לתוקף והאם ניתן לרשום נחלה ע"ש 2 מתוך 3 ילדים עוד בחיי הוריהם (ע"מ למנוע סכסוך עתידי) או שניתן לאחר 120 שנה של ההורים להסתפק בצוואתם המורישה את הנחלה רק ל-2 מילדיהם?
בברכה, שני |
|
|
  |
|
רישום נחלה על שם יותר מאדם אחד
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
17:30 25/11/2013
|
צר לי לאכזב אבל אין שום החלטה שכזאת ולא קיימת הצעת החלטה כזו שתאפשר את רישום הזכויות בנחלה ליותר מאשר תא משפחתי, בני זוג בלבד.
הכתבה התייחסה לאפשרות שבעתיד יהיה ניתן ליצור מהנחלה מגרשים נוספים או יתאפשר לרשום את חלקת המגורים של הנחלה בטאבו אבל לא מעבר לכך.
כיום ניתן להסדיר את הורשת הנחלה בצוואה מתאימה בהתאם לסוג המושב בו מדובר. |
|
|
| הורי היו חברי מושב עובדים במשך שנים רבות. אימי נפטרה לפני כמעט 4 שנים לאחר אבי ( שני ההורים גרו בנחלה במושב וכבר אינם בחיים ).
היות ולא הייתה ביננו הסכמה לגבי החלוקה של המשק הנושא ניסחב זמן רב ורק לאחרונה הוגשה בקשה לצו ירושה לבית המשפט , לאחר שהסכמנו למכור את הנחלה ולחלק באופן שווה את התמורה.
לאחר שהוגשה הבקשה נאמר לנו שכיוון שעברו 3 שנים מיום בו ניפטרה אימי אזי עלינו לשלם דמי הסכמה ( מעל 30% ) על מנת לרשום את הנחלה על שם אחד הצאצאים של הורי (למטרת המכירה ) .
שאלותי הן :
1. האם אכן נידרש לשלם דמי הסכמה לעל"ל רק לצורך רישום אחד היורשים ולצורך מכירה ?
2. האם בכלל חייבים לרשום את הנחלה על שם אחד הבנים אם בכוונתינו למכור את הנכס בכל מקרה בסופו של דבר ?
3. אם אני הנתון לעיל נכון ( כלומר התשובה ל -1 ו- 2 היא "כן " ) המשמשעות היא שעלינו יהיה לשלם פעמיים דמי הסכמה על מנת למכור את הנכס .
4. אם אכן כך - האם יד סעד כלשהו בנושא ( למשל, לאחותינו 100% נכות ) ? |
|
|
  |
|
דמי הסכמה כפולים
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
11:37 24/11/2013
|
1. אין חובה לרשום את המשק על שם אחד היורשים לצורך מכירה לצד ג''.
2. ככלל, לא משלמים דמי הסכמה פעמיים על אותה מכירה.
3. ישנה הקלה בתשלום דמי הסכמה לבעלי נכויות בהתאם למצב העובדתי של כל נישום ונישום כאשר מדובר במוכר עצמו.
רצוי שתבדקו מבחינה משפטית מה היא הדרך הנכונה כלכלית עבורכם למימוש המשק וחלוקת התמורה בינכם. |
|
|
  | השאלה עלתה כיוון שנאמר לאחי שאם נרצה למכור את המשק עלינו לרשום אותו קודם כל על שם אחר מאיתנו ( לאחר חתימה כל הסכם בנושא המכירה ביננו ) , ומאחר ואין צו ירושה שהושאר על ידי ההורים אלא הוגשה בקשה למתן צו ירושה לבית המשפט , אזי על מנת לרשום את המשק על אחד האחים נידרש לשלם למנהל דמי הסכמה אם עברו 3 שנים ממועד הפטירה של ההורה השני - אני מבין ממך שאין כך הדבר . |
|
|
  |
|
בהמשך לתשובתך.
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
20:25 25/11/2013
|
|
|
|
|
|
מיסוי במכירת משק/נחלה
|
אור לי
| |
05:14 24/11/2013
|
ידוע לי כי במכירת משק חלים: דמי הסכמה מס שבח ומע"מ
כיצד ניתן להפחית את דמי ההסכמה?
לגבי שווי הנכס ,במידה ולא יהיה תואם לדיווח ידוע כי ניתן לקחת שמאי ולערער- מלבד זה ישנן עוד דרכים להפחתת המס?
לגבי מס שבח: מה עושים כדי לשלם את המינימום האפשרי?
תודה רבה על התשובה |
|
|
  |
|
מיסוי במכירת משק - נחלה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
10:34 24/11/2013
|
בגדול, כדי להפחית את דמי ההסכמה יש להראות ששווי המחוברים הינו רב.
וכדי להפחית את מס השבח יש להראות הוצאות ששימשו להשבחת הנכס.
חוץ מזה, כדאי ללמוד משפטים וראיית חשבון ולהתמקצע בתחום המושבים ואז סיכוייך להפחתת המיסוי יגדלו בצורה ניכרת. |
|
|
|
|
זכויות וחובות בן ממשיך
|
נכד מודאג
| |
15:05 22/11/2013
|
שלום, אשמח להכוונה וייעוץ בנושא זכויות וחובות בן ממשיך במושבים.
במשפחה בה יש שני אחים, אח אחד נשאר בנחלה כבן ממשיך והאח השני נותר חסר כל פיצוי הולם, לאחר שבצו הירושה נכתב כי מה שיינתן לאח שעזב יהיה רכוש צנוע ביותר ולא שוות ערך לשווי הנחלה.
השאלות הן: מהן זכויות האח שקופח, מה חובת הבן ממשיך והאם הוא מחויב לפצות את האח השני באופן שיוחלט מתוך הסכמה לפני שייגרר לדיונים משפטיים וסכסוכים משפחתיים?
האם על פי ההחלטות המתחדשות זכאי האח המקופח לפיצוי על פי חוק?
לאחר לכתו של אב המשפחה, מה גובר על מה, צו ירושה או החוק?
האם האח המקופח יוכל לדרוש את פיצול הנחלה וזאת בניגוד לרשום בצו הירושה?
∗חשוב לציין כי אב המשפחה מתגורר גם בנחלה וחושש לנקוט צעד שיתפרש כהעדפה ברורה כלפי אחד הצדדים.
תודה מראש
אשמח לתגובות בנושא |
|
|
  |
|
זכויות וחובות בן ממשיך
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
23:29 23/11/2013
|
על מנת לענות באופן מקצועי ונכון על שאלותיך יש צורך לקבל פרטים נוספים הקשורים בין היתר לסוג המושב וסוג המינוי בו מדובר.
לצערי לא אוכל במסגרת הפורום לענות על כל שאלותיך ואני ממליץ לך להסתייע בפניה לקבלת ייעוץ משפטי.
כאשר קיים צו ירושה זה אומר שלא נערכה צוואה וזה הדבר שעליו מסתמכים כאשר באים לחלק את עיזבון המנוח.
מינוי בן ממשיל עומד לפעמים בסתירה להוראות צו הירושה ומה גובר על מה תלוי בנסיבות וגם בבית המשפט בפניו מגיעה הסוגיה להכרעה. |
|
|
  | תודה,
ברור לי שעליי לקבל ייעוץ מקצועי וכן ישנם פרטים חשובים שחסרים אשר ישלימו את הסוגיה.
ברצוני לדעת האם במידה והמשק רשום על שם אח אחד (ייתכן מאוד שכבר רשום על שם הנכד) עליו לפצות מרצונו את האח השני והאם לאור ההחלטות החדשות בית המשפט יכול לחייב את הפיצוי לאח המקופח.
האם לנושא הזמן יש חשיבות כיום בנוגע לפעולות שיש לנקוט, מאחר וישנם עדכונים וחידושים בנושא פיצול הנחלות וזכויות וחובות הבן ממשיך.
אשמח לתגובתך
תודה |
|
|
  |
|
בהמשך לתשובתך
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
20:29 25/11/2013
|
אין חובה על האח שהזכויות עברו אליו לפצות מרצונו.
במידה וחלה חובת פיצוי היא תיעשה באמצעות בית משפט ולאחר הוכחת חובת הפיצוי ולא מרצונו של האח. |
|
|
|
|
בית שלישי במשק חקלאי
|
אושרי
| |
10:21 22/11/2013
|
האם יש אישור לבניית בית שלישי במשק? והאם הוא חייב להיות בצמוד לבית המרכזי במשק? |
|
|
  |
|
בית שלישי במשק
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
23:22 23/11/2013
|
ניתן לבנות יחידה שלישית על המשק בתנאי שמתגוררים במשק 3 דורות, וכל אחד הינו תא משפחתי עצמאי.
היחידה השלישית צריכה להיות צמודת דופן לאחת היחידות בנחלה. |
|
|
|
|
חתימה על כתב ויתור בירושת משק
|
שרית
| |
17:43 19/11/2013
|
אחי חתמו על כתב ויתור במכירת משק לטובתי, צו הירושה של אבי, הוריש את המשק לי ולשני אחיי.
מכרתי את המשק, בעת המכירה נאמר לי בדיון אצל מס שבח, שעלי להוכיח כיצד קיבלתי את המשק, ואם קיבלתי ללא תמורה, להמציא את הדיווחיים על כך.
האם היה עלינו לדווח לרשויות המס?
מינהל מקרקעי ישראל והסוכנות לא דרשו זאת, האם למרות זאת מיסוי מקרקעין יכולים לומר שהיה צורך לדווח להם? וזה שלא דיווחנו זו בעיה ? |
|
|
  |
|
חתימה על כתב ויתור בירושת משק
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
09:22 20/11/2013
|
כאשר אחייך ויתרו על חלקם בעיזבון ההורים ביחס לזכויות בנחלה הדבר אינו מצריך דיווח לרשויות המס כעסקה.
רק כאשר מועברים כספים חלה חובת דיווח.
דרישתם של רשויות המס לדיווח נראית תמוהה.
מכיוון שאיני מכיר את כל פרטי העובדות ואת הנסיבות שהביאו את רשויות המס לדרוש דיווח על העסקה הראשונה, קצת קשה לי במבגרת הפורום להתייחס. |
|
|
  |
|
כתב ויתור
|
שרית
| |
10:27 20/11/2013
|
שוב, צו הירושה הוריש את את כל הרכוש של אבא לשלושתנו לפני 30 שנה
האחים חתמו על כתבי ויתור של הסוכנות רק לאחרונה.
האם זה יכול להיות בגלל זה? |
|
|
|
|
במכירה/קניית נחלה, על מי חל תשלום המע"מ?
|
דני
| |
15:31 18/11/2013
|
|
|
|
  |
|
על מי חל תשלום המע"מ במכירת נחלה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
09:36 20/11/2013
|
על פי הוראות החוק גביית תשלום המע"מ חלה על מוכר הזכויות ומתפקידו להעבירן לרשויות המס.
מכיוון שקיימת אפשרות לקיזוז המע"מ ע"י הרוכש, במסגרת הסכם המכר מתייחסים לאפשרות של תשלום המע"מ ע"י הרוכש בתניות המקובלות. |
|
|
|
|
מיסים בהעברה בין קרובים עם תמורה
|
Dan Jermi
| |
03:52 17/11/2013
|
איזה מיסים יש לשלם בהעברת זכויות בין קרובים יורשים של נחלה חקלאית. ידוע לנו שדמי הסכמה לא משלמים, מי משלם מס שבח ? שני הצדדים או רק הצד המקבל תמורה כספית עבור חלקו? ומה לגבי מס רכישה מה השיעור שלו? |
|
|
  |
|
מיסים בהעברת זכויות בין קרובים
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
09:49 17/11/2013
|
תשלום מס שבח חל על מי שמעביר את זכויותיו.
תשלום מס רכישה חל על מי שמקבל את הזכויות.
תשלום המיסוי נקבע בהתאם לתמורה הכספית המועברת בין הצדדים. |
|
|
  |
|
מס שבח בעניין
|
Dan
| |
15:50 17/11/2013
|
האם מס השבח במכירת זכויות חל על אזרח ישראלי הגר בחו"ל ואינו תושב בארץ המוכר את חלקו לקרוב בארץ והאם הוא זהה למכירה בין שני תושבי ישראל?
תודה על התשובה. |
|
|
  |
|
מס שבח לתושב חו"ל
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
09:53 20/11/2013
|
שיטת המס הנהוגה בישראל הינה "פרסונלית". זאת אומרת, כל עוד היחיד שומר על תושבות ישראלית לצורכי מס, אזי הוא נדרש להתחייב במס על הכנסותיו בכל העולם, מכל מקורות ההכנסה, כאשר התושבות אינה קיימת ונשאר רק עניין היותו של האדם אזרח ישראלי המחזיק נכסים בישראל.
רשויות המס יוציאו דרישת תשלום מס שבח למוכר כאילו המדובר באזרח ישראלי תושב ישראל. |
|
Banners
דלג על Banners