|
| האם בן ממשיך שהתקבל על ידי חברי האגודה כבן ממשיך אולם המשק עדיין רשום במינהל על שם ההוריםיכול לרכוש משבצת קרקע בהרחבה לבניית ביתו |
|
|
  |
|
בן ממשיך בהרחבה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
23:04 28/04/2014
|
בן ממשיך יכול לרכוש משבצת בהרחבה למרות שמונה כבן ממשיך.
בעתיד תהיה לו בעיה, אבל כל עוד הוא רק מונה כבן ממשיך לא צריכה להיות מניעה. צריך לבדוק שהתנאים שנקבעו ע"י החלטות האגודה לא מונעים זאת ממנו. |
|
|
  | שלום. אילו בעיות עלולות לצוץ בעתיד? |
|
|
|
|
בן ממשיך
|
שולמית
| |
15:40 27/04/2014
|
היי בעניין צוואה של נחלה במושב.
1)מדובר על אחות אשר בנתה בית מאחוריי בית הוריה, האם היא נחשבת בן ממשיך?( ניתנה לכך הסכמה בכתב האב חתם )
2) כמה אחים יכולים לקבל בירושה את הנחלה? ( ישנם חמישה)אך חלקם גרים באותו המושב.
3) במידה והיא בת ממשיכה ובצוואה רשום אח אחר האם האחרון בעל זכויות ויורש את הנחלה?
4) האם ניתן לפצל את הבית אשר בנתה הבת משאר הנחלה? ואם כן איך ניתן לעשות זאת?
תודה. |
|
|
  |
|
בן ממשיך
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
23:01 28/04/2014
|
לא ניתן לענות בצורה מקצועית על שאלות ללא קבלת פרטים נוספים.
יחד עם זאת אשתדל לענות בקצרה.
1. תלוי באיזה מושב מדובר ומה סוג הסכם המשבצת שיש לו והאם היה מינוי של בן ממשיך.
2. כל האחים יכולים לקבל חלק בירושה.
3. תלוי איזה סוג מינוי יש לאחות?
4. ניתן לפצל חלקה מתוך הנחלה, העלויות של הליך הפיצול ישתנו לפי סוג ההחלטה על פיה מבצעים את הפיצול. |
|
|
|
|
הערת אזהרה
|
אורי
| |
19:34 25/04/2014
|
שלום גלעד
אני ואחותי גרים באותו המשק ההורים כבר אינם בחיים והמשק רשום על שמי .אחותי אמורה לבצע פיצול כשתיכנס לתוקף החלטה 1155 .
כעת אחותי מבקשת שארשום הערת אזהרה/משכון על המשק כדי שלא אוכל למכור בטרם בוצע פיצול האם ניתן לרשום כזו הערה?ובאיזה אופן היא אמורה להשפיע עליי?( לקיחת משכנתא?) |
|
|
  |
|
הערת אזהרה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
12:31 27/04/2014
|
ניתן לרשום משכון על זכויותיה של אחותך בנחלה.
ההשפעה על זכויותיך בנחלה הינה כמו במקרה בו יש לך משכנתא על הדירה ואתה מבקש לקבל משכנתא נוספת.
תלוי בסוג המשכון ובגובה השיעבוד. |
|
|
  |
|
הערת אזהרה
|
אורי
| |
21:15 28/04/2014
|
איזה סוגי משכון קיימים?
כרגע אין לי משכנתא אבל אני עתיד לקחת בשנה הקרובה האם אפשר לרשום את המשכון לאחר לקיחת המשכנתא בבנק?
תודה |
|
|
  |
|
הערת אזהרה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
22:56 28/04/2014
|
ניתן לרשום משכון גם לאחר לקיחת משכנתא על הנחלה. |
|
|
|
|
הערכת שמאי במכירת משק
|
אביאל
| |
23:38 24/04/2014
|
דמי הסכמה מחושבים לפי הערכת שמאי של המינהל,מה עושים אם יש פער בין שמאות פרטית לבין שמאי המינהל ,הרי כל השמאים המעריכם משקים צריכים שהערכתם תהיה פחות או יותר דומה עם סטיה קלה בהערכה-
תודה רבה על תשובתך |
|
|
  |
|
הערכת שמאי במכירת משק
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
12:28 27/04/2014
|
תפקידו של עורך הדין המלווה את העסקה להסביר ולשכנע את הרשות כי חוות הדעת הפרטית מתאימה יותר מזו שנערכה ע"י מינהל מקרקעי ישראל. |
|
|
|
|
מעמ במכירת נחלה
|
לי
| |
23:21 24/04/2014
|
תשלומי המיסים במכירת הנחלה שולמו, ללא תשלום המעמ. איך נדע אם נצטרך בעתיד לשלם מעמ, או שאם במהלך התשלומים לא נדרשנו לשלם אז כפי הנראה שאין חיוב מעמ במכירה.איך אפשר לדעת? |
|
|
  |
|
מע"מ במכירת נחלה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
12:27 27/04/2014
|
על מנת לקבל וודאות האם העסקה חייבת במע"מ אם לא?
ככל שנעשתה פעילות עסקית בנחלה כך הסיכוי לקבל דרישת תשלום גבוהה יותר.
אינני יודע כיצד נוסח ההסכם ומה היתה הפעילות בנחלה.
אם בכל זאת את רוצה לקבל וודאות, תוכלי לפנות ולדווח על העסקה לרשויות מע"מ ולהמתין האם תקבלי דרישת תשלום אם לא. |
|
|
|
|
הגרלת נחלות ל"בן המקום"
|
ערן
| |
08:01 24/04/2014
|
במושב בו אני חי הקצתה האגודה 5 מגרשים לבניה מיידית. במסגרת ההגרלה השתתפו 7 בני המקום, 5 רוויקים ו-2 משפחות צעירות (אני אחד מהם)
בסופה של ההגרלה משפחתי לא זכתה במגרש.
בין יתר זכו 2 רווקים בני 22 שלא צפויים לבנות בית בזמן הקרוב.
מצאתי החלטה של המינהל אשר דורשת עדיפות למשפחות בעת הגרלה למגרשים שהוקצו לבני המקום. האם אכן יש דרישה כזו? |
|
|
  |
|
הגרלת נחלות לבני המקום
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
12:21 27/04/2014
|
מכיוון שהאגודה השיתופית היא שערכה את ההגרלה, היא זו שקובעת מה הם הקריטריונים המזכים בהשתתפות בהגרלה ולמי יש עדיפות בזכיה.
לכן, העדפת משפחות על פני היחיד הינה אפשרות של קריטריון מבחינת האגודה אולם היא אינה חייבת לבחור בקריטריון אותו העדיף המינהל בהחלטותיו. |
|
|
|
|
בניה בנחלה
|
איריס
| |
15:30 19/04/2014
|
שלום עו"ד שרגא
בעלי בן ממשיך בנחלה במושב במרכז הארץ. לפני כחודש סיימנו לבנות את ביתנו המשותף ליד ביתם של הוריו.
יחסינו עלו על שרטון וישנם המון חילוקי דיעות שלא ניתנים בכלל לגישור.
ברור הרי שהבית שבנינו לא ניתן למכירה "והמרוויח" העיקרי פה זה בעלי שישאר בבית ואני זאת שאצטרף לחפש את עצמי עם שלושה ילדים קטנים.
האם ידוע לך אם מגיע לי איזה משהו מבית החלומות שעשיתי ????
או שאני יוצאת בלי כלום ?????????????? |
|
|
  |
|
בניה בנחלה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
11:10 20/04/2014
|
היותו של בעלך בן ממשיך מקנה גם לך כבת זוגו זכויות.
צריך לבדוק את המינוי ומה הן בדיוק זכויותיו ומהם יהיה ניתן ללמוד על זכויותייך.
ברור שלא ניתן להתעלם מהשקעתך וזכויותייך בבניית בית המגורים למרות העובדה שקשה לממש את ההשקעה.
ניתן לקבל את זכויותייך והשקעותייך כחלק מפירוק השיתוף הינך להין בן זוגך. |
|
|
  |
|
ואם הבן עדיין לא הוסדר כבן ממשיך?
|
מירב
| |
10:01 24/04/2014
|
האם ההשקעה יורדת לטמיון? האם יש צעדים שניתן לנקוט לפני כן כדי להטיח את ההשקעה במקרה של חו"ח פירוק התא המשפחתי? |
|
|
|
|
האם אזרח זר יכול לרכוש משק חקלאי?
|
אסף
| |
20:31 10/04/2014
|
האם אדם שאינו מחזיק באזרחות ישראלית יכול לרכוש משק חקלאי? נחלה? |
|
|
  |
|
האם אדם זר יכול לרכוש משק חקלאי?
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
21:58 10/04/2014
|
|
|
|
|
|
העברת משק חקלאי
|
גלית
| |
20:49 9/04/2014
|
ערב טוב
אני בת יחידה להורים שבבעלותם משק חקלאי אימי לא בחיים ואבי רוצה להעביר לי את המשק החקלאי.
איזה תשלומים עליי לשלם כדי להעביר את הזכויות במשק על שמי.
תודה |
|
|
  |
|
העברת משק חקלאי
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
22:51 9/04/2014
|
התשלום היחיד אותו עליך לשלם נכון להיום הוא מס רכישה.
מכיוון שמדובר בהעברת מתנה - ללא תמורה מאביך אלייך מדובר בתשלום מופחת. שליש מתשלום מס רכישה שהיה משלם אדם זר שהיה רוכש את המשק. |
|
|
|
|
פיצול נחלה
|
עליזה
| |
10:58 3/04/2014
|
שלום, רציתי לדעת האם פיצול נחלה מיושם בפועל, ואם יש כמה אפשרויות,לפי ההחלטה החדשה, ולפי הוראות אגף 62- הפרדת מגרש מנחלה,
האם זכויות הקונה מכסימליות אם הפיצול נערך דרך מנהלת ההסדרים,בשל חוב לאגודה?
האם עלות פיצול ומכירה לאחר פיצול כדאית,מבחינת מיסים והיוון?
בתודה עליזה |
|
|
  |
|
פיצול נחלה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
11:08 3/04/2014
|
פיצול נחלה נעשה על פי הוראות אגף 62, ועדיין אינו מיושם עפ"י ההוראות החדשות של החלטה 1155.
ניתן להתחיל בהליכים פרוצדורליים ולהסתמך על ההפחתות שנתנו בהחלטה.
קיימת התחייבות של המינהל להשיב כספים שישולמו ביתר בשלב זה עד למימוש ההחלטה.
שאלת הכדאיות הכלכלית בהליכי הפיצול הינה אישית, כל אחד בהתאם למקורות הכספיים שיש בידו והאלטרנטיבות להשקעה שיש לו. |
|
|
  |
|
פיצול נחלה
|
עליזה
| |
14:23 3/04/2014
|
האם ידוע מתי ההוראות החדשות של החלטה 1155 ייושמו?
והאם פיצול נחלה על פי הוראות אגף 62,מאפשרות לקונה של הנחלה המפוצלת, לקבל את כל הזכויות של הבנייה בנחלה, במידה והמוכר פיצל מגרש כדי לכסות חוב במינהלת ההסדרים?
האם נעשו פיצולים כאלה בפועל, וכמה זמן לוקח התהליך?
בתודה עליזה |
|
|
  |
|
פיצול נחלה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
17:45 3/04/2014
|
זה בגדר נבואה כך שאין לי מושג מתי ייושמו ההחלטות. אני מקווה שבשנים הקרובות.
הקונה של הנחלה המפוצלת קונה את הזכויות שהיו לנחלה פחות הזכויות ששויכו לחלקה המפוצלת.
במסגרת הוראות אגף 62 בוצעו פיצולי נחלה, משך הזמן תלוי באישור התוכניות ובוועדות השונות כ- 18 חודשים. |
|
|
|
|
חברות באגודה
|
אלי
| |
13:19 31/03/2014
|
שלום,
האם בן ממשיך שקיבל משק במתנה יכול להיות עם אביו ביחד חברים באגודה.
ז"א האם אני מסרתי לבני משק במתנה מאבד את חברותי באגודה למרות שאני עדיין גר במושב. |
|
|
  |
|
חברות באגודה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
10:16 1/04/2014
|
הדבר תלוי בתקנון של כל אגודה ואגודה.
בתקנונים הישנים היתה אפשרות להותיר גם את מעניק המתנה כחבר אגודה ואז יכול להיות מצב שיש על המשק 2 חברי אגודה.
בתקנונים העדכניים, מוצא מעניק המתנה ומוותר על חברותו באגודה כאשר הוא מעביר את זכויותיו. |
|
|
|
|
פיצול מגרש
|
ענת
| |
20:22 30/03/2014
|
שלום,
אנחנו שלוש בנות של בעל נחלה.
רציתי לדעת מה ההבדל בין החלטה 979 שבמסגרתה משלמים 3.75% מהקרקע שבה השטח החדש (עד 2.5 דונם) מופרד מהנחלה, למה שנקרא "פיצול נחלה" שבמסגרתו משלמים 33% משווי הקרקע.
ועוד שאלה, האם ניתן לפצל נחלה כמספר הבנים/בנות של בעל הנחלה?
תודה, ענת |
|
|
  |
|
פיצול נחלה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
10:19 1/04/2014
|
כניסה להחלטה 979 כרוכה בתשלום 3.75% מערך כל חלקת המגורים של הנחלה.
פיצול נחלה - כרוך בתשלום של 33% על החלק שמפוצל.
מס'' הפיצולים תלוי במס'' יחידות הבניה המותרות עפ"י תמ"א 35 בכל מושב ומושב |
|
|
|
|
מידע נוסף לשאלה הקודמת
|
מיכל
| |
10:07 26/03/2014
|
בהמשך לשאלה שלי ראיתי מה שרשמת על הסכם המשבצת וסעיף 114 לחוק הירושה אבל בהסכם המשבצת שלנו לא רשום על סעיף 114 לחוק הירושה רשום שכשאין הסכמה בית המשפט יחליט מי יהייה הבעלים של המשק- האם עדין אפשר לעשות פירוק שיתוף?
תודה |
|
|
  |
|
מידע נוסף
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
17:20 26/03/2014
|
|
|
|
|
|
פירוק שיתוף בנחלה
|
מיכל
| |
18:07 25/03/2014
|
שלום
מה עושים במצב שיש צוואה של ההורים על משק - שהוא יהיה של כל הילדים.
אנחנו 3 ילדים.
אמרו לנו שבגלל ההסכם משבצת דו צדדי אי אפשר שכל הילדים יהיו הבעלים של המשק. וגם רשום שהמשק הוא לא עיזבון של ההורים.
2 ילדים מסכימים למכור ולהתחלק אחד לא מסכים.
האם אפשר לתבוע פירוק שיתוף? |
|
|
  |
|
פירוק שיתוף בנחלה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
17:19 26/03/2014
|
אם שלושתכם יורשים, אפשר לתבוע פירוק שיתוף בנחלה. |
|
|
  |
|
פירוק שיתוף
|
מיכל
| |
13:09 30/03/2014
|
תודה על התשובה אבל לא ברור לי
משהו-
רשום בהסכם הדו צדדי שהמשק יעבור למי שמסוגל ומוכן לקיים את המשק - האם אפשר במקרה כזה לתבוע פירוק שיתוף? גם אם אחד מהאחים אומר שהוא מוכן ומסוגל לקיים את המשק?
אפשר לתבוע פירוק שיתוף אפילו שההסכם הדו צדדי אומר שהמשק אינו חלק מהעיזבון? ואפילו שלא רשום בהסכם הדו צצדי על סעיף 114 כמו שרשום אצלך בפורום?
תודה |
|
|
|
|
תודה
|
אליהו
| |
01:22 25/03/2014
|
ראשית תודה על התגובה
האם אתה יכול להסביר מה ההבדל בין חוק הירושה לחלוקה עלפי הסכם המשבצת |
|
|
  |
|
הבדל בין הסכם משבצת לחוק הירושה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
11:14 25/03/2014
|
ההסבר קצת ארוך ואינו מתאים למסגרת הפורום.
קרא את הסכם המשבצת ואת סעיף 114 לחוק הירושה וכבר תבין. |
|
|
|
|
כונס נכסים
|
אליהו
| |
17:17 24/03/2014
|
האם זה נכון שבכל שלב לאחד מהיורשים יש זכות לקנות את הנחלה .האם הוא צריך להציע הצעה או שעליו לשלם לפי ההצעה הגבוהה שהוצעה
במידה ולמרות שמונה כונס והחל התהליך
וההצעות לא משקפות את השווי האמיתי האם היורשים יכולים לעצור את התהליך ולעשות הסכם בנהם שיפתור את המחלוקת |
|
|
  |
|
כונס נכסים - נחלה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
18:41 24/03/2014
|
כאשר ההצעה של אחד האחים הינה הצעה ריאלית שמשקפת את שוויו של הנכס, יכול הוא לרכוש את הנחלה גם לאחר מינוי כונס נכסים.
בדרך כלל יש נכונות של כונס הנכסים ושל בית המשפט לאשר הסכמות שהתקבלו בין כלל היורשים ואינן פוגעות ביורשים. |
|
|
|
|
אך נקבע מי ראוי
|
אליהו
| |
17:06 24/03/2014
|
במידה ואנחנו 4 אחים בנינו יש קטין
אבינו נפטר במפתיע לפניי 3 חודשים
לא השאיר צוואה ולא מינה בן ממשיך אך נקבע עלידי בית המשפט מי מסוגל/יכול לקיים את המשק
לצורך העניין כבר שנים המשק לא פעיל
ועוד שאלה בנושא
במידה ולאחד האחים יש נכס במידה והוא ירצה לקבל את הנחלה. האם הוא יכול במסגרת החלוקה למכור את הנכס ולפצות את האחים (כסף שלא מהעיזבון)
|
|
|
  |
|
איך נקבע מי היורש הראוי?
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
18:38 24/03/2014
|
משתתף בצערך על מות אביך.
השאלה מי מבין האחים מסוגל לקיים את המשק כמשק חקלאי תלויה כמובן בין היתר בפעילות החקלאית במשק וביכולות של הבן שעתיד לקבל את המשק לפצות את אחיו בהתאם לחוק הירושה או הסכם המשבצת.
אין שום הגבלה לאחד האחים למכור נכס אחר שלו ולפצות מהתמורה את אחיו, כמובן שיש לכך השלכות מס. |
|
|
|
|
שלום
|
אורן
| |
17:33 23/03/2014
|
היכן מבררים האם המושב נמצא בהסכם
משולש או דו צדדי |
|
|
  |
|
הסכם דו צדדי או הסכם משולש?
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
17:41 23/03/2014
|
ניתן לברר במזכירות המושב או ברשות מקרקעי ישראל. |
|
|
|
|
צוואה או בן ממשייך?
|
תומר
| |
14:44 23/03/2014
|
סבי נפטר לפני שנתיים
הוא עשה צוואה לפני 15 שנים
שני הבנים גם הבן ממשיך וגם הבן הקטן חתמו על הצוואה
ובנוסף עשו ביניהם הסכם על הירושה
בנוסף כדאי להסיר ספק הסבא עשה חלוקה לפי המפה של המשק לחצי חצי והחתים את הבן ממשיך על מפות החלוקה
המשק משמש למגורים בלבד
כיום לאחר שהסבא נפטר
הבן ממשיך מתנגד לקיום הצוואה ודורש את המשק לעצמו
האם החתימות שלו על המפות ועל הסכם הצוואה מחייבות אותו? |
|
|
  |
|
בן ממשיך או צוואה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
16:10 23/03/2014
|
הסכם שנעשה בין האחים מחייב אותם כמו כל הסכם משפטי.
על מנת להתנגד לצוואה צריך להראות טעם מדוע היא לא תקפה, חוסר כששרות המצווה או זיוף, סתם לטעון שמתנגדים בגלל שזה לא מתאים להסכמות או דברים אחרים לא מעניין את רשם הירושות.
באופן כללי צריך לבחון את ההסכם ואת סוג המינוי שנערך בעבר. |
|
|
|
|
צוואה או בן ממשייך?
|
תומר
| |
17:54 22/03/2014
|
שלום
סבא של נפטר לפני שנתיים
הוא רשם צוואה שהוא מחלק את המשק חצי חצי לאבא שלי ואחיו הגדול
אחיו הגדול של אבי גם חתם שהוא מותר על הבן ממשייך שסבי היה בחיים
במהלך השנים האחרונות אחיו הגדול של אבי וסבי לא היו ביחסים טובים
כיום אחיו הגדול של אבי מתנגד לצוואה ודורש את כל המשק לעצמו
האם במקרה כזה צוואה גוברת על בן ממשייך? |
|
|
  |
|
צוואה או בן ממשיך
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
09:39 23/03/2014
|
כאשר אחיו של אביך חתם שהוא מוותר על מינויו כבן ממשיך, זה אומר שהוא אינו עוד בן ממשיך.
לגבי הצוואה במידה ומדובר במושב שבו יש אפשרות להוריש את הנחלה במסגרת הסכם המשבצת ללא התחייבות למינוי קיים של בן ממשיך, הצוואה מחייבת. |
|
|
  |
|
תיקון
|
תומר
| |
14:36 23/03/2014
|
שלום
הצוואה נערכה בערך לפני 15 שנה
שני האחים חתמו על אישור הצוואה ובנוסף
עשו הסכם ביניהם לגבי הירושה
בנוסף כדאי להסיר ספק הסבא עשה חלוקה לפי מפה של המשק לחצי חצי והחתים את הבן ממשיך על מפות החלוקה
המשק אינו חקלאי רק למגורים
וכיום לאחר שהסבא הלך לעולמו הבן ממשיך מתנגד לקיום הצוואה
האם החתימות שלו מחייבות אותו? |
|
|
|
|
משכנתאות
|
כרמית
| |
16:45 22/03/2014
|
היי
האם ניתן לקחת משכנתאות על חלק מחלקה שניתנה בירושה שהיא חלק מהמשק שנועד לבנות עליה יש לציין שאין פרצלצה על החלקה המדוברת |
|
|
  |
|
משכנתא על חלק מהנחלה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
09:35 23/03/2014
|
כל עוד הנחלה רשומה במינהל ע"ש ההורים הלוואת המשכנתא צריכה להילקח על ידיהם.
אם הבנתי נכון, הסכם שיתוף מטרתו להבטיח את השקעותיכם במגרש שנמצא בנחלה, זה מיועד ליחסים בתוך המשפחה אבל פחות מעניין את הבנק.
לכן, ללא הליך פרצלציה לא יהיה ניתן לקבל משכנתא על שמכם.
|
|
|
|
|
מכסת ייצור
|
מירי
| |
16:08 21/03/2014
|
שלום,תקנה 34א לחוק המועצה לענף הלול."במקרה בו נפטר בעל המכסה,תועבר המכסה ליורש ע"פ צוואה\צו ירושה בתנאי שאותו יורש ממשיך להפעיל את המשק החקלאי של המנוח" מה קורה כאשר יש צו ירושה ובו שתי יורשות,כשבת זוגו של המנוח לא יכולה להפעיל את המשק,והבת כן.האם המכסה תעבור על שם הבת? |
|
|
  |
|
מכסת ייצור
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
09:40 23/03/2014
|
מכסה לא תעבור על שמו של אדם שאין לו זכויות בנחלה. |
|
|
|
|
אך מחלקים יעוץ לפניי פנייה
|
בתייה
| |
15:18 18/03/2014
|
אנחנו 4 אחיים
לפי מצב העינינים אין הסכמה בין האחים כל אחד מושך לכיוון אחר
לפי הנראה זה ילך לכונס הבנתי שהכונס לרוב מוכר מתחת למחיר השוק
הערכה של משק ששווה 7 מיליון ברוטו
לפניי מס מניסיונך כמה ישאר נטו אחריי כל המיסים והכונס
אחותי התענינה ולטענתה ישאר לכל אחד במקרה הטוב יהיה 750-850 אלף
האם בזה שהמשק נמכר והכסף מתחלק אנו מאבדים את הפטור מתשלום מס שחל על ירושה
|
|
|
  |
|
איך מחלקים? ירושה בין 4 אחים
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
18:25 18/03/2014
|
מכירה אינה שורפת את הפטור שהיה קיים להורים ז"ל אילו הם היו מוכרים את הנחלה.
מכירה באמצעות כונס נכסים מחייבת תשלום שכ"ט לכונס בשיעור של כ- 6% משווי המכירה. |
|
|
|
|
מבנים ישנים בנחלה
|
יורם
| |
12:18 17/03/2014
|
שלום רב, יש לי בנחלה מבנה ישן שנבנה לפני 50 שנה לשימוש כרפת 36 מ"ר, הוא חורג מקו בניין של 4 מטר מהגבול של הנחלה, אני מבקש היתר לבן ממשיך האם יכולים לחייב אותי להרוס את המבנה כיוון שחורג מקו בניין? |
|
|
  |
|
מבנים ישנים בנחלה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
12:23 17/03/2014
|
אם הרפת נבנתה בהיתר ויש סימוכין על כך, יקשה מאוד על המינהל להתנות מתן ההיתר לבניית בית לבן ממשיך בהריסת מבנה הרפת הקיים.
אם יקשו עליך פנה אלינו ונשמח לסייע. |
|
|
|
|
זכיות בן (בת) שאינו בן ממשיך
|
מירב
| |
08:37 17/03/2014
|
אני גרה במושב במרכז הארץ במשק של ההורים יותר מחמש שנים.כרגע אני בונה בית במשבצת הצהובה ואני לא בן ממשיך. האם יש לי זכויות במשק? האם וכאשר יהיה בן ממשיך האם הוא יוכל ל"העיף אותי מהמשק"?
ברצוננו לעשות חוזה משפטי עם הוריי שיבטיח את השקעתנו בבנית הבית או בפיצוי במקרה של מכירת המשק או בבמקרה של "סילוקינו" מהמשק ע"י הבן ממשיך, האם הסכם זה יהיה תקף משפטית? תודה מראש |
|
|
  |
|
זכויות בת שאינה בת ממשיכה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
12:26 17/03/2014
|
כאשר אחיך הינו בן ממשיך קיימת עדיפות בזכויותיו על פנייך ואין זה המקום לפרט את זכויותיו של האח.
על מנת שלא תמשיכי לחיות על "חסדיו" של האח ולא תסכני את השקעותייך בנחלה, רצוי ומומלץ לערוך הסכם משפחתי שיבטיח את זכויותייך והשקעותייך בנחלה למרות מיניו של בן ממשיך. |
|
|
|
|
נחלה במושב
|
יותם
| |
12:47 16/03/2014
|
אהלן שרגא,
אני מתעניין ברכישת נחלה ועליה קוטג'' קטן ושני יבילים (מושכרים כרגע ל-3 שוכרים שונים).
אני מעוניין לגור בקוטג'' ולהציב 2 ניידים נוספים להשכרה.
האם יש הגבלה על מספר המבנים הניידים שניתן להציב ולהשכיר?
איזה מגבלות יש בנושא זה?
תודה רבה ופורים שמח!
|
|
|
  |
|
נחלה במושב
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
22:07 16/03/2014
|
חל איסור גורף על השכרה של מגורים לצד שלישי, בין אם מדובר במבנה אחד ובין יותר ממבנה אחד.
קיומו של מבנה יביל צריך לקבל היתר ממינהל מקרקעי ישראל כמו כל שימוש שנעשה בנחלה. |
|
|
|
|
הסכם משולש
|
אסתר
| |
21:13 13/03/2014
|
אנו בעלי משק במושב היכן אני יכולה לקבל את ההסכם המשולש |
|
|
  |
|
הסכם משולש
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
21:18 13/03/2014
|
העתק מההסכם המשולש ניתן לבקש ממזכירות האגודה או לבקש להשיג העתק ההסכם מעו"ד שמתמחה בתחום. |
|
|
|
|
העברת ירושה בחיים
|
יעל
| |
16:46 13/03/2014
|
אני מבינה שיש לשלם מס כלשהו על קבלת הנחלה בירושה מההורים בעודם בחיים. מה טיבו של מס זה וכמה משלמים? כיצד מבצעים תהליך זה? |
|
|
  |
|
העברת ירושה בחיים
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
17:22 13/03/2014
|
שלום יעל,
אני מניח שאת מתכוונת להעברת המשק במתנה מההורים לבן/ת.
עלויות המס הינם תשלום שליש מס רכישה שהיה משלם אדם רגיל לו היה רוכש את המשק.
ניתן לערוך את העברת הזכויות כמו מכירה של נכס נדל"ן באמצעות עו"ד, רק שיש השלכות מיסוי שרלבנטיות רק במשקים חקלאיים.
בהצלחה. |
|
|
|
|
פיצול נחלה - תשלום בגין פיצול והצמדת שטח נוסף
|
רונן
| |
14:58 12/03/2014
|
האם חלים תשלומים כלשהם בעקבות פיצול נחלה או רק בעקבות מכירה? האם חלים תשלומים כלשהם במידה ובעל המשק מעביר (ללא תמורה) את הנחלה העיקרית והמפוצלת לילדיו?
האם אפשר להצמיד לנחלה המפוצלת שטח חקלאי, באופן שבפועל ייווצרו שני משקים שכל אחד מהם מורכב מחלקה א (שהתפצלה)וחלקה ב (שפוצלה גם היא)?
תודה מראש
רונן |
|
|
  |
|
פיצול נחלה - תשלום בגין פיצול
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
22:38 12/03/2014
|
שלום רונן,
בעקבות פיצול הנחלה חלים תשלומי היוון הקרקע ותשלום היטל השבחה, ללא קשר למכירה.
העברה ללא תמורה של הנחלה לילדים מחייבת בתשלום מיסוי.
לא ניתן להצמיד לחלק המפוצל של הנחלה חלקה חקלאית. |
|
|
|
|
השכרת בית במושב
|
סיגל
| |
18:45 11/03/2014
|
ברשותנו בית במושב ( בית שני בנחלה שנבנה במקור כבית בן ממשיך) בשנים האחרונות איננו מתגוררים במושב ואנו משכירים אותו. הובא לידיעתנו, שעל פי החלטה חדשה של המנהל אסור לנו להשכיר את הבית.... האם כך הדבר? |
|
|
  |
|
השכרת בית במושב
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
18:48 11/03/2014
|
אכן כך.
אין המדובר בהחלטה חדשה, מאז ומעולם נאסרה השכרת המגורים למי שאינם בעלי זכויות בנחלה. |
|
|
  |
|
הבהרה
|
סיגל
| |
18:56 11/03/2014
|
כלומר,כל הבתים במושבים שמוצעים להשכרה, פועלים שלא כחוק? מה אם יש לנו חוזה מאושר על ידי בית משפט שאומר שאנו בעלי זכויות על הבית שבנינו ומותר לנו לגור/ להשכיר את הבית?
|
|
|
  |
|
הבהרה
|
עו''ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
19:14 11/03/2014
|
אכן אם הם משכירים הם פועלים בניגוד לחוק ואם ניתן פסק דין שמתיר השכרה פסק הדין אינו חוקי. |
|
Banners
דלג על Banners