|
| אני בעל נחלה במושב ויש לי הסכם חכירה ישן מול המינהל (נוסח הכי ישן שיש) וחלקה א'' של הנחלה רשומה בטאבו על שמי.
כעת אני רוצה לממש את הזכות לבנות 375 מ"ר ללא תשלום דמי היתר ואני מבין שזה אפשרי רק אם חותמים על חוזה חכירה חדש (אין לי רצף דורי של שלושה דורות).
האם יש חסרונות בוויתור על חוזה החכירה הישן? מישהו יכול לייעץ לי בעניין זה? תודה |
|
|
  |
|
הסכם חכירה בנחלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
09:51 11/05/2016
|
הצטרפות להחלטות של רשות מקרקעי ישראל החדשות מעניקה זכויות מחד אך מחייבת לחתום על הסכמי חכירה עדכניים חדשים.
בהסכמי החכירה הישנים קיימות זכויות רבות שאינן קיימות בהסכמים החדשים ולפעמים עדיף להישאר עם נוסח ההסכם הישן.
לא ניתן להנות מכל ההטבות של שני ההסכמים! וצריך לבחור מה טוב יותר עבורך. |
|
|
  | תודה על התשובה. האם אתה יכול לנתח עבורי את היתרונות והחסרונות (כמובן שבתשלום)? אם לא, מישהו אחר? |
|
|
  |
|
הסכמי חכירה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
15:13 15/05/2016
|
ניתן לערוך השוואה ולעבור סעיף סעיף בהסכם החכירה הישן והחדש ולראות מה נותן כל הסכם. |
|
|
| שלום רב!
מה ההבדל והזכויות בן תושב מושב למשק עזר.
האם ניתן להפלות תושב מושב בהקשר לקבלת אישורי בניה וכן מתן מגרשים בהרחבה
האם זכויות תושב מושב הינם צמיתות וניתנות למכירה או ירושה?
אודה לתגובתכם |
|
|
  |
|
הבדל בין משק עזר לנחלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
09:48 11/05/2016
|
מחזיק במשק עזר בדרך כלל אינו בעל מעמד של חבר אגודה ואין לו חלק בהון האגודה המשותף לכלל חברי האגודה. מעמדו של משק עזר מבחינה קניינית והזכויות שיש לבעל משק עזר מצומצמות יותר מאשר בעל נחלה ולכן קיימת הפליה מובנית במעמדו לביו מעמד של בעל נחלה.
תוכל לקרוא עוד בעניין - http://gilad-law.co.il/%D7%91%D7%99%D7%AA-%D7%9E%D7%A7%D7%A6%D7%95%D7%A2%D7%99-%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D |
|
|
  | כוונתי האם יש הבדל בן משק עזר למעמד של "תושב מושב". מהו "תושב מושב"? |
|
|
|
|
ברור סטאטוס נחלה
|
יוסי
| |
12:15 7/05/2016
|
שלום,
1. הורי נפטרו, אך עדיין רשומים במנהל כבעלי זכויות בנחלה במושב , בחוזה דו-צדדי.
בצוואה הגדירו הורי את אחי כבן ממשיך.
( ואני זכאי לאחוזים בעת מכירת הנחלה )
אחי ז"ל נפטר, ולא הספיק להעביר את הרישום במינהל על שמו.
א. מה משמעות אישור הזכויות במינהל ?
ב. במידה ואני מעוניין למכור את הנחלה,
מה עלי לעשות כדי להתקדם, כיורש יחידי ,
מוגדר בצוואה ?
תודה . יוסי |
|
|
  |
|
בירור סטאטוס נחלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
20:05 8/05/2016
|
כאשר אחד היורשים נפטר באים יורשיו במקומו. אלא אם כן נקבע אחרת בצוואת ההורים.
לכן, אם הנך זכאי לקבל אחוזים משווי המשק והמשק מועבר ליורשים של האח שנפטר הפיצוי אמור להגיע מהיורשים של אחיך אליך.
בכל מקרה אני מציע שתתייעץ עם עו"ד בהתאם למקרה הספציפי שלכם. |
|
|
| שלום.
אבי ז"ל רשם בצוואה את אחותי כבת ממשיכה. אחותי נפטרה ולא הספיקה להעביר זכויות במנהל.
האם בעלה עתיד להיות בעל הזכויות בנחלה , ( גם במצב בו רשומים עדיין ההורים כבעלי הזכויות ?)
האם הזכויות עוברות אלי כבת שנייה ( אין ילדים נוספים)
∗ באינטרנט נרשם חו"ד של עו"ד לכאן ולכאן.
אודה על ההבהרות ! לי |
|
|
  |
|
העברת זכויות בנחלה בפטירת אחות
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
20:02 8/05/2016
|
אינני יכול להתייחס למקרה הספציפי שלכם מפני שחסרים נתונים עובדתיים מי מבין ההורים נפטר ראשון ובאיזה מושב מדובר אך באופן כללי אם בצוואת ההורים רשומה אחותך כיורשת גם אם היא נפטרה יורשיה באים במקומה והנחלה לא עוברת אלייך. |
|
|
| ברשותנו נחלה שבה 2 בתים נפרדים.
בית 1 בגודל 120 מ"ר
בית 2 130 מ"ר (סה"כ 250 מ"ר).
1. האם ניתן לבנות בית 3 ובאיזה דרך יש לבצע את קבלת ההיתר לבנייה?
2. אם כן ,האם יש הגבלה במ"ר לבניית הבית ה 3? (מעוניינים לבנות 350 מ"ר)
3. האם נדרש לבצע פרצלציה לאחד הבתים בכדי לבנות בית 3 ?
תודה מראש.
|
|
|
  |
|
בית שלישי בנחלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
15:47 3/05/2016
|
הקמת הבית השלישי בנחלה מתאפשרת אם קיים רצף בינדורי של 3 דורות החיים בנחלה.
היקף הבניה של היחידה השלישית יהיה לפי מה שהוועדה המקומית לתכנון ובניה מתירה לכם. לצורך הדוגמא: אם קיבולת הבניה לנחלה הינה 400 מ"ר וניצלתם 250 מ"ר תוכלו לבנות רק עוד 150 מ"ר.
אין חובה לעשות פרצלציה בנחלה כדי לבנות את הבית השלישי. |
|
|
  |
|
3 בתים בשני מבנים או 3 ?
|
איציק
| |
11:09 10/05/2016
|
האם החלטה 1464 מאפשרת 3 בתים נפרדים? האם ניתן ליישם כעת? ומה אם בתב"ע מותרים רק 2 מבנים? |
|
|
  |
|
3 בתים בנחלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
11:55 11/05/2016
|
החלטה 1464 מאפשרת בניית 3 יחידות מגורים בנחלה ללא הגבלה של תמ"א 35 על מס'' יחידות הדיור הקיימות במושב או הגבלה על חובת הוכחת רצף בינדורי.
ההחלטה טרם ניתנת לביצוע לבניית היחידה השלישית והיא תתאפשר ליישום כאשר תודיע רשות מקרקעי ישראל כי היא ערוכה לכך. |
|
|
  | 1)האם יש בערך חישוב כמה באחוזים שווה המשבצת של הבניה של עד 2.5 דונם מכלל הנחלה.(5 דונם ועוד 10 חקלאי משותף)שמתוכה משלמים את ה3.75%?
2)רכשתי נחלה ושולם דמי הסכמה למינהל האם התשלום הזה יוכל להתקזז מתשלום דמי רכישה? 3.75? 33%?
3) האם יהיה ניתן לעשות שני פיצולים של בתים של 160 מטר ? ומה קורה עם זכויות הבניה בנחלה הרי אם יש כ400 מטר לבניה אין אפשרות לבנות טכני 3 בתים של 160? |
|
|
  |
|
בית שלישי - פיצול נחלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
19:11 15/05/2016
|
1. נהוג להעריך את שווי המשבצת הצהובה - חלקת המגורים של הנחלה בשיעור 80% משווי כלל הנחלה.
2. בעתיד ניתן יהיה (בהתאם להסכם שנחתם בין הצדדים ולמי שחתם על המסמכים הדרושים) לקזז חלק מתשלום דמי הרכישה מתוך דמי ההסכמה ששולמו בעבר.
3. על פי הוראות החלטות רשות מקרקעי ישראל ניתן לבצע יותר מפיצול אחד כמידה והפיצול עולה בקנה אחד אם הוראות רמ"י וועדות התכנון והבניה. |
|
|
  | עסקה שהתחילה ב2007 בפועל שולם דמי הסכמה רק ב2014 ורק אז הסתיימה העברת בעלות האם ניתן לקזז מול דמי רכישה?
ואם כן אז האם הקיזוז מלא? |
|
|
  |
|
קיזוז דמי הסכמה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
13:26 23/05/2016
|
הוראות החלטות המינהל המאפשרות להכיר בדמי הסכמה ששולמו בעת מכירת נחלה לצורך קיזוז מדמי רכישה אינן חלות על עסקאות שנערכו בשנת 2007 גם אם הסתיימו במועד מאוחר. |
|
|
|
|
בעלות על קרקע בקיבוץ ובמושב
|
חבר קיבוץ
| |
19:01 30/04/2016
|
שלום.
האם חברים בקיבוץ מתחדש שבונים את ביתם על קרקע בקיבוץ אותה הם חוכרים מהמנהל רשאים גם להיות בעלי זכויות של נחלה במושב?
אני יודע שהחלטת מנהל 1315 מגבילה זכויות בשתי נחלות אך האם דין של חכירת קרקע בקיבוץ הוא כמו נחלה ואז חברי הקיבוץ לא רשאים לרכוש נחלה במושב? |
|
|
  |
|
בעלות על קרקע בקיבוץ
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
15:51 3/05/2016
|
קבלת זכויות חכירה מקיבוץ עדיין אינן מוגדרות במינהל כזכויות השוות לבעלי זכויות בנחלה ולכן לדעתי לא אמורה להיות מגבלה על רכישת זכויות בנחלה לאחר שקיבלתם זכויות חכירה בקיבוץ. בשל השינויים בהחלטות, רצוי לבדוק זאת ישירות מול רשות מקרקעי ישראל בסמוך לפני קבלת ההחלטה. |
|
|
| חמי שהיה בעל זכויות בנחלה נפטר, בצוואתו הוא הורה שבתו (אשתי) תשכיר את ביתו ותקבל לעצמה את שכה"ד במשך 3 שנים. גיסי שיירש את המשק מתנגד לכך, מה אנחנו אמורים לעשות ? |
|
|
  |
|
שכר דירה מנחלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
15:43 3/05/2016
|
הוראות הצוואה מחייבות גם את מי שקיבל את הזכויות בנחלה ולכן יש לכם עילת תביעה כנגד מי שקיבל את הנחלה כך שדמי השכירות יעברו אליכם. ניתן להגיש תביעה כספית כנגד מי שירש את הנחלה. |
|
|
| בעת מכירה - האם אפשר לדרוש סכום כסף נוסף על הזכויות באגודה, האם ההגדרה היא מניה באגודה?
שאלה נוספת מחלקות החקלאיות ב ו ג'' הופקעו שטחים לצרכי בניית כביש, הנושא נידון בבית המשפט, טרם הסתיימו ההליכים המשפטיים, באם תתבצע מכירה, האם אפשר לדרוש שכספים אלו יועברו למוכרים? כיום שיטחי ב ו ג אוחדו עם כל שטחי האגודה, איך מגדירים במכירה את החלקות הללו? |
|
|
  |
|
מכירת נחלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
12:58 25/04/2016
|
במכירת הנחלה ניתן לדרוש תשלום כספי על כל רכיב שתרצו, על המשק על הציוד החקלאי ועל הזכויות באגודה.
במסגרת הסכם המכר ניתן לכתוב שזכויות עתידיות או כספים שיתקבלו כתוצאה מהפקעה או פיצויים עבור חלקות ב'' ו ג'' יועברו למוכרים. |
|
|
  | האם יתכן ויחול מע"מ על מכירת נחלה? |
|
|
|
|
וועדת קבלה
|
מיכאל
| |
12:09 12/04/2016
|
שלום
וועדת הקבלה מסרבת לקבל אותי למושב
התשובה ניתנה לי בטלפון
ממה שקראתי הם צריכים לתת לי תשובה מנומקת בכתב.
ביקשתי תשובה בכתב מנומקת על הדחייה
הם מתעלמים ממני
למי אני יכול לפנות לחייב אותם לקבל את התשובה בכתב?
האם צריך להגיש ערעור על ההחלטה תוך זמן מסויים? אם כן ממתי נספר הזמן? האם ממתי שאקבל את ההחלטה מנומקת או ממתי שהם הודיעו לי בטלפון?
תודה |
|
|
  |
|
ועדת קבלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
20:07 20/04/2016
|
כל עוד לא קיבלת תשובה מוסמכת ומאושרת ע"י הגורמים הרלבנטיים אין בעצם על מה להגיש ערעור והאפשרות היא פניה לערכאות המשפטיות המתאימות על מנת לחייבם בקבלת תשובה. |
|
|
  | תודה רבה על תשובתך
למי אני צריך לפנות כדי לחייב אותם לתת את התשובה?
לרשם האגודות ? לבית המשפט?
תודה
ואחרי שאקבל תשובה בכתב? מה הוא הזמן שיש לי כדי להגיש ערעור?
תודה וחג שמח
|
|
|
|
|
וועדת קבלה למושב
|
מורן לוי
| |
20:38 11/04/2016
|
במידה ומושב מסרב לקבל לחברות האם הוא חייב להסביר למה? האם הוא חייב להסביר בכתב? או מספיק שיחת טלפון? תודה |
|
|
  |
|
ועדת קבלה למושב
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
20:04 20/04/2016
|
סירוב לקבל לחברות באגודה צריך להיות בצורה מסודרת ובכתב כאשר בדרך כלל יש לפרט מדוע סורבה הבקשה או האם הסירוב נתמך על קיומה של בדיקת גורם חיצוני שערך את מבחני ההתאמה. |
|
|
|
|
קניית מטע מניב
|
a
| |
15:46 11/04/2016
|
במהלך טיול בצפון הסתובבתי במושבים
נתקלתי בבעל משק
שמעוניין למכור 70 דונם של מטע מנגו ושקדים
לפי הבנתי אין אפשרות לרכוש חלק מהזכויות של המשק
הוא טוען שאפשר
שיש בעליי משקים שביצעו עיסקה כזו
האם לפי הבנתך אפשר לבצע עיסקה שכזו?
כמובן בצורה חוקית שהרשויות יכירו בקונה כבעל השטח/הזכויות בשטח
לא בדרך של חוזה בין הצדדים
אשמח לתשובה כללית
לפניי יעוץ אישי
בכבוד רב
ותודה מראש |
|
|
  |
|
קניית מטע מניב
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
20:03 20/04/2016
|
לא ניתן לרכוש חלק מזכויות משק חקלאי.
הרכישה הינה של כל הזכויות או לא כלום.
אפשרות אחרת אינה חוקית או שאינה ניתנת לרישום מוסדר בספרי המקרקעין. |
|
|
| האם למדינה יש אינטרס שיהיו יחידות דיור ללא רישיון להשכרה במושבים.
המצב היום שכולם עבריינים וכולם חוגגים, בעלי המשקים והמועצות הכפריות,
האם יש אפשרות לרישוי יחידות דיור קטנות, אפילו רישוי זמני, לי יש במשק עזר 140 מ'' עם רישוי מועצה ו - 130 מ'' יחידות דיור.
|
|
|
  |
|
יחידות דיור במושבים
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
20:02 20/04/2016
|
למדינה אין אינטרס שתתבצע פעילות שהיא לא חוקית גם אם באופן זמני זה יכול לעזור למצוקת הדיור שקיימת כך שהצבת יחידות מגורים במושבים ללא היתרים אינה אינטרס של המדינה. |
|
|
  |
|
האם יש אפשרות לרישוי יחידות דיור
|
איציק דגמים
| |
17:02 26/04/2016
|
מדובר במשק עזר במושב במרכז הארץ, שמענו שיש חדשות בנושא זה.
הכוונה לפיצול המשק לשתי בתים. |
|
|
|
|
מקלט בנחלה
|
אייל
| |
11:36 9/04/2016
|
שלום ברשותי משק חקלאי ובמשק יש כיום שני בתים האחד 160 והשני 180 בנוסף במשק יש מחסן מיון ומחסן אחסנה. מרבית הבנייה במשק הינה ללא היתר שאלתי היא האם לפי החוק יש באפשרותי לבנות מקלט אחד במשק במקום ממדים לכל יחידה ואם כן איך ההתיחסות לשטח המקלט מבחינת אחוזי בנייה??
תודה |
|
|
  |
|
מקלט בנחלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
20:09 20/04/2016
|
החיוב בבניית ממ"ד הינה עבור כל יחידה באופן עצמאי ייתכן ואם תוגש תוכנית שתצרף את 2 יחידות הדיור ניתן יהיה להסתפק בבניית מקלט אחד, תלוי במיקום הבתים והתאמת התוכניות האדריכליות למבנים בשטח. |
|
|
|
|
זכויות בת זוג שנייה במכירת נחלה במושב והעברת כל הכסף לילדי האב
|
שרי מחר
| |
10:56 9/04/2016
|
לאבי זכות בנחלה במושב . ותאלמן לפני 20 שנה. הורי אימי ז"ל ואבי גידלו משפחה עם ארבעה ילדים.
עם השנים נשא אבי אישה שעברה להתגורר עימו בבית המגורים בנחלה. הם מנהלים חיים משותפים במשך כ- 20 שנה.
היום מעוניין אבי למכור את הנחלה לעבור לגור בשכירות ולהעביר את כל הכסף ממכירת הבית לארבעת ילדיו .
מה זכויות אישתו השנייה במקרה זה עפי החוק ?
האם זכאית לדרוש חצי מעלות הבית?
תודה על תשובתך
|
|
|
  |
|
זכויות בת זוג שניה במכירת נחלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
20:00 20/04/2016
|
במידה ולא נערך הסכם ממון עם האשה השניה ובני הזוג מנהלים משק בית משותף ושיתוף בנחלה עצמה, האשה השניה זכאית לזכויותיו של בעלה בנחלה מכח חזקת השיתוף. |
|
|
| שלום רב,
אנחנו שלושה חברים המעוניינים לרכוש נחלה ולבנות 3 יחידות, אחת לכל חבר.
אשמח לחוות דעת על מורכבות התהליך מבחינת רישום וכו''.
תודה רבה. |
|
|
  |
|
רכישת נחלה 3 חברים
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
19:57 20/04/2016
|
לא ניתן רישומית לרשום את שלושתכם כבעלי זכויות בנחלה בספרי הרישום של רשות מקרקעי ישראל.
אם תהיה רכישה כזו היא תהיה במסגרת הסכם של שותפות ביניכם כך שרק אחד יירשם כבעל הזכויות בנחלה. |
|
|
|
|
זכיות במשק
|
יפית
| |
00:47 8/04/2016
|
שלום ברצוני לדעת אם אין צוואה כתובה ואבי נפטר ( שיזכה לחיים ארוכי) למי עובר זכיות המשק לאמא הכל או 50 לילדים 50 לאמא ??? ומה קורה במידה וגרים בקרוון 20 שנהה אחות ומעונינים למכור את המשק ?? האם יש אפשרות לאחותי לא לצאת משם ?? האם מגיע לה פיצוי ??? והאם משתלם למכור משק היום???? |
|
|
  |
|
זכויות במשק
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
19:56 20/04/2016
|
בפטירתו של חבר אגודה עוברות כל הזכויות במשק לבן הזוג שנותר כך שהילדים אינם זכאים לרשת את אחד מההורים שנפטר ראשון.
בעניין הזכויות בקראוון יש לברר מה הובטח למי שמתגורר שם? והאם נעשו עמו הסכמים? קשה לענות ללא קבלת פרטים על מערכת היחסים שהיתה בין הצדדים. |
|
|
|
|
חצי דונם למכירה במושב
|
אתי אזולאי
| |
13:51 5/04/2016
|
אלו מיסים צריך לשלם על החצי דונם במושב?הודה לך אם תפרט. |
|
|
  |
|
מכירת חצי דונם
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
19:53 20/04/2016
|
|
|
|
|
|
רישום שני בתים האותו איזור מגורים
|
אתי אזולאי
| |
13:50 5/04/2016
|
יש לי חברה שבנתה 2 יחידות דיור במושב והיא משכירה אותם. השאלה היא אם היא רשמה יחידה אחת על שם בנה ויחידה שניה על שמה האם היא צריכה לשלם מס הכנסה על השכירות? |
|
|
  |
|
תשלום מס הכנסה על בתים בנחלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
19:52 20/04/2016
|
לא ניתן לרשום 2 בתים הנמצאים על משק חקלאי אחד על שני אנשים שונים ולכן החיוב בתשלום מס הכנסה על השכירות יופנו כנגד בעל המשק החקלאי הרשום בפועל.
פיצול הרישום עבור המועצה אינו משנה דבר. |
|
|
| הי גלעד ברשותי משק עזר במשמר השבעה אנחנו 2 אחים החלטתי במקום למכור את המשק אני אקנה את החצי של אחי מלבד לשלם לאחי את החצי שלו מה אני אמור לשלם זה משק בירושה . |
|
|
  | הי גלעד יש ברשותי משק עזר אנחנו 2 אחים לפי הבנתי מחיר המשק שקבלנו הוא 4.5 מיליון באם אני מוכר אותו אני צריך לשלם דמי הסכמה למנהל גבוהים מאוד באם אחד מאיתנו קונה מהשני את המשק מה אני אמור לשלם וכמה אני רוצה לקחת משכנתא עבור הקנייה הבנתי לאחר ביקור במנהל שאנחנו צרכים לחדש וחזה חכירה חדש מול המנהל גם הפקידה אמרה שיש באפשרותי לרשום את המשק בטאבו נניח וזה נכון האם אחרי העברה בטאבו אם אנחנו מוכרים את המשק לצד 3 צריך לשלם דמי הסכמה תודה גיא בלומנטל |
|
|
  |
|
משק עזר
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
19:50 20/04/2016
|
עם במסגרת ההסכם החדש שילמת דנמי היוון למינהל על המשק אז לא תצטרך לשלם את דמי ההסכמה העיקריים שהיו חלים עליך, התשלום יהיה רק עבור החלק החקלאי. |
|
|
|
|
מכירה
|
ali
| |
15:44 1/04/2016
|
בשל חובות מרובים אני מחפש דרך למזער נזקים מיכיוון שבמצב מכירה המיסויי כבד
אשאר קירח
עלה לי רעיון
אשמח לדעת אם הוא בר ביצוע מבחינה חוקית
בחלקה א יש בית ישן של150 מטר
האם אפשר למכור את הנחלה ללא הבית הקיים(כמובן לאחר שהופרד מהנחלה)
והקונה יבנה בית חדש בנחלה
האם זה נכון שלאחר שהמגרש הופרד מהנחלה ערך המשק יורד בעצם בגלל שנגרע מימנו המגרש
ואז הדמיי הסכמה יחושבו לפי שווי מופחת
אני מקווה שהצלחתי להסביר נכון את הרעיו שלי
|
|
|
  |
|
מכירת נחלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
19:49 20/04/2016
|
הרעיון בר ביצוע ניתן להשאיר את הנחלה עם הדירה ולמכור מגרש ללא הדירה שבנויה בפועל.
לאחר פיצול המגרש מהנחלה אכן ערך הנחלה קטן ובאותו יחס יקטנו המיסים שישולמו על מכירת הנחלה. |
|
|
|
|
חלוקת נחלה
|
ali
| |
15:23 1/04/2016
|
אני מעוניין למכור שטח מתוך ה2.5 דונם מחלקה א לצד שלשי
יש מישהו שמעוניין ב750/1000 מטר
1-האם זה אפשרי ?
2-או שרק 500 מטר אפשר?
3-האם אפשר בהסכם בינינו לבצע עיסקה שכזו?
אשמח לתשובה כללית לפניי יעוץ |
|
|
  |
|
חלוקת נחלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
19:46 20/04/2016
|
האפשרות להפרדת מגרש משטח הנחלה אפשרית ובלבד והיא עומדת בתנאי רשות מקרקעי ישראל.
הפרדה של מגרש בגודל שתואר אינה אפשרית שכן גודל המגרשים המאושרים לפיצול נעים בין 300 מ"ר-500 מ"ר למגרש.
|
|
|
|
|
השכרת דירות במושב על חלק המגורים ליד המשק
|
אתי אזולאי
| |
09:49 24/03/2016
|
שלום,
יש לי חבר שיש לו נחלה ,משק ושטח לבמיית מגורים.
הוא שואל אם הוא יבנה בשטח למגורים 160 מ"ר 2 יחידות דיור וישכיר אותם למשל בסכום של 10000 ש"ח הוא יהיה חייב לשלם מס אם הוא ירשום את הבתים על שם בנו כבן ממשיך?
אן שלא?
מהו החוק לגבי שכירות של דירות לבן ממשיך? |
|
|
  |
|
השכרת דירות במושב לבן ממשיך
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
21:43 24/03/2016
|
השכרת דירות לבן ממשיך בסכום העולה על תקרת הפטור מחויבת במס כמו כל הכנסה משכירות אחרת.
לכן על הסכומים שמעל סכום הפטור ( כ- 5,000 ש"ח לחודש) חלה חובת תשלום מס. |
|
|
| האם זה חוקי להסתפק רק בממד אחד בנחלה שלה שנים או שלשה בתי מגורים? |
|
|
  |
|
ממ"ד בשטח נחלה במושב
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
21:37 24/03/2016
|
בדרך כלל ממ"ד אחד אינו מספק עבור שתי יחידות מגורים נפרדות ויש צורך בבניית ממ"ד עבור כל יחידה ויחידה. שונה הדבר כאשר מדובר במקלט הקיים בשטח הנחלה. |
|
|
|
|
רכישה על ידי תאגיד
|
dani
| |
11:22 22/03/2016
|
שלום,
אני מעוניין לדעת האם יש אפשרות לתאגיד לרכוש את הנחלה החלקאית שלי, שיש בה פעילות וגידול חלקאי.
ולאחר הרכישה להשכיר לי את הנחלה והשטח החקלאי .
קראתי במרכז מידע שלכם שאין אפשרות לתאגיד לרכוש, האם זה סופי ומוגמר או שיש דרך לגרום לזה בכול זאת להיות אפשרי ?
|
|
|
  |
|
רכישת נחלה על ידי תאגיד
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
12:59 22/03/2016
|
לצערנו, אין שינוי ממה שכתוב במרכז המידע של האתר.
לא ניתן לרכוש נחלה ע"י גוף שהינו תאגיד בשום צורה שהיא אלו הן הוראות רשות מקרקעי ישראל. |
|
|
|
|
היוון הנחלה החקלאית
|
אמנון
| |
11:22 21/03/2016
|
שלום רב,
- האם ניתן עפ"י החלטה 1599 לבצע היוון של הנחלה החקלאית לקראת מכירת המשק במושב בו הושלם רישום הנחלות בתב"ע?
- האם ביצוע ההיוון לפני מכירת המשק במושב בעדיפות לאומית א'' הוא צעד כדאי מבחינה כלכלית, ואמור לבטל את תשלום דמי ההסכמה ו/או מסים נוספים?
- האם כדאי להמתין עם מכירת המשק עד יישום מלא של החלטה 1599?
תודה ענקית נתונה מראש. |
|
|
  |
|
היוון נחלה חקלאית
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
16:12 21/03/2016
|
למיטב ידיעתי אין עדיין החלטה מס'' 1599
על כל פנים לדעתי לא ניתן להוון זכויות במסגרת החלטות חדשות אחרות גם בישובי אזור עדיפות ולכן אין טעם להוון ואז למכור, תשלום דמי ההסכמה הינו כמו תשלום ההיוון שיידרש בעתיד. |
|
|
  |
|
היוון נחלה חקלאית
|
אמנון
| |
19:38 21/03/2016
|
|
|
|
|
|
בית שלישי בנחלה
|
dor
| |
16:52 19/03/2016
|
שלום רב, ותודה מראש על התשובות
במשק שלנו כיום יש 2 בתי מגורים, סה"כ מ"ר בנוי של שניהם יחד הוא 348 מ"ר.
הבתים הם של הסבא והאבא.
אם הבן מעוניין לבנות בית שלישי (קיים רצף בינדורי).
1. כמה מ"ר הוא יכול לבנות? האם קיימת הגבלה לסה"כ מ"ר בנוי בנחלה?
2. האם חייב להיות נשוי?
3. האם חייב לבנות צמוד לאחד הבתים (קיר משותף) או יחידה עצמאית?
אודה לך מאוד על תשובותיך
שבוע טוב
|
|
|
  |
|
בית שלישי בנחלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
14:09 20/03/2016
|
היקף הבניה המותר בנחלה נקבע ע"י הועדה המקומית לתכנון ובניה ולכן היקף הבניה של היחידה השלישית יהיה עד לכ - 440 מ"ר , בכפוף להיקף הבניה המאושר במועצה.
כיום לצורך בניית היחידה השלישית חלה חובה על הנכד להיות נשוי.
אין חובה שהיחידה השלישית תהיה צמודת דופן. |
|
|
  |
|
תודה
|
dor
| |
20:21 20/03/2016
|
|
|
|
| רציתי לשאול במכירת משק של יורשים במקרה שלא מונה בן ממשיך האם כול יורש יכול לקחתעורך דין שייצג אותו או שהמינהל רוצה שיהיה עורך דין אחד לכולם מדובר ביורשים שלא יכולים להגיע להסכמה בדבר העורך דין והאם הרוב יכריח את הבודד בלקיחת עורך דין |
|
|
  |
|
עו"ד במכירת משק חקלאי
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
14:06 20/03/2016
|
לא ניתן לבצע מכירה של זכויות במשק חקלאי כאשר כל אחד מוכר את חלקו, מכירת הזכויות הינה כוללת של כולם לרוכש.
כמובן שאם צד מעוניין שיהיה עו"ד שייצג אותו בנוסף לעו"ד שמייצג מוכרים אחרים ניתן הדבר להיעשות אבל חייב להיות שיתוף פעולה בין עורכי הדין.
לא ניתן להתנהל מול הרשויות ע"י מס'' עורכי דין. |
|
|
| אני ואחותי יורשות של נחלה, וגרות בבית דו משפחתי שבנינו על הנחלה, הנחלה טרם הועברה על שמנו כי ברצוננו למכור אותה, לעת הזו ועד שנצליח אני רוצה להשכיר את הבית לתקופה מסויימת, מה יכולות להיות ההשלכות מבחינת המינהל, האם אני עשויה להיתבע על כך, האם יכולים לחייב אותי בדמי שימוש, ואם כן לפי איזה חישוב? |
|
|
  |
|
חיוב בדמי שימוש
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
16:37 17/03/2016
|
על פי הוראות רשות מקרקעי ישראל חל איסור על השכרת בית המגורים בנחלה לצדדים שלישיים שאינם בני משפחה ולכן במידה ותבצעו את ההשכרה והדבר יובא לידיעת המינהל, אתן עשויות להיתבע בעתיד לתשלום דמי שימוש על ההכנסות שהפקתם בפועל מדמי השכירות, הדבר נעשה באמצעות שמאי שמעריך את שווי ההכנסות בהתאם לגודל המושכר. |
|
|
  | האם החיוב הוא לפי % מסויים מההכנסה עפ,י הערכת השמאי? |
|
|
  |
|
גובה חיוב בדמי שימוש
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
14:11 20/03/2016
|
התשלום נקבע לפי השמאות ולא לפי אחוזים.
בהתאם לסוג השימוש שנעשה בפועל ובהתאם לשטח שבו נעשה השימוש. |
|
|
|
|
קניית נחלה
|
עוזיאל
| |
11:24 8/03/2016
|
ברצוני לרכוש נחלה . במידה והנחלה נקיה מחובות .מהם סה''''כ המיסים והאגרות שעלי לקחת בחשבון מלבד הקניה |
|
|
  |
|
קניית נחלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
11:35 8/03/2016
|
בעת רכישת נחלה נדרש הקונה לשאת בתשלומים הבאים:
מס רכישה למיסוי מקרקעין.
דמי קבלה למושב.
במושבים בהם קיים הסכם משולש יתווסף תשלום אגרות רישום לסוכנות היהודית ולתנועת המושבים. |
|
|
|
|
בהמשך לתשובתך האחרונה
|
גרשון א
| |
22:45 7/03/2016
|
יש לי עדות במשטרה של יושב ראש הוועד של האגודה הקודם עד חודש ינואר שאכן השטח עובד על ידי במשך 50 שנה והיה בבעלותי 50 שנה עד שהחבר מושב הנ"ל פלש ל5 דונם שלי הצמודים לחלקה ב שלי עיבד וזרע אותם ללא שום אישור מהאגודה.
בנוסף לזה שהוא השכיר שטחים מחברים במושב לגידול חיטה בניגוד להסכם עם רשות מקרקעי ישראל.
האם יש לי עילה להוצאת צו מניעה ולתביעת נזיקין? |
|
|
  |
|
המשך תשובה.
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
11:37 8/03/2016
|
|
|
Banners
דלג על Banners