|
|
|
הוספת בנות זוג של בעל נחלה כחברות אגודה
|
רובין שלום
| |
07:04 9/03/2021
|
בס"ד
אצלנו במושב בכל נחלה רק הגברים חברי אגודה.
ברצוננו לצרף את הנשים כחברות אגודה.
האם אפשר לצרף את כל הנשים או כל אישה צריכה להגיש בקשה.והאם צריך אישור של האסיפה הכללית.
תודה |
|
|
  |
|
הוספת בנות זוג לחברות באגודה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
18:04 9/03/2021
|
תקנון האגודה הוא שקובע כיצד יצורפו חברים לאגודה, לכן יש לבדוק את הוראות בתקנון הקיים ולבצע התאמות.
בכל מצב יש לאשר את השינויים וקבלה לחברות באסיפה הכללית של האגודה. |
|
|
| בס"ד
אני בעל נחלה בגליל.
בחלקה ב בניתי חווה לגידול עופות
האם אני יכול לעשות הסכם חכירה ישירות מול מינהל מקרקעי ישראל ןאם כן איך עושים את התהליך.
תודה. |
|
|
  |
|
הסכם חכירה לחלקה ב'' בנחלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
18:02 9/03/2021
|
על פי החלטות רשות מקרקעי ישראל כיום הסכם חכירה נעשה לגבי חלקות א'' בלבד. |
|
|
| האם וועד המושב יכול לשנות סעיף בתקנון ללא אסיפת חברים ?
וועד המושב ביקש לשנות את סעיף הזמן בין אסיפה ראשונה לשניה נוסח תקנון האגודה
"לאסיפה שניה תקרא לא לפני עשרה ימים ולא יאוחר משלושים יום מיום האסיפה הראשונה "
וועד המושב ביקש לשנות את הנוסח
"אם בשעה שצויינה בהזמנה לאסיפה הכללית לא יהיה נוכח רוב חברי האגודה תדחה האסיפה הכללית בחצי שעה ותתקיים וכל מספר החברים אבל לא פחות מ10 חברים
השאלה אם הוועד יכול לבקש שינוי בתקנון ללא אסיפה חברים ? |
|
|
  |
|
שינוי תקנון אגודה שיתופית
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
12:57 3/03/2021
|
נוהל שינוי תקנון אגודה שיתופית מופיע בסעיף 12 לפקודת האגודות השיתופיות הקובע, כי בטרם הגשת בקשה לשינוי תקנון האגודה יש לאשר את נוסח התקנון באסיפה הכללית של האגודה.
יש צורך בנוכחות של שני שליש מחברי האגודה .
בהצבעה על השינוי יש לקבל רוב של שלושה רבעים מהמצביעים לפחות. |
|
|
  | לטענת וועד המושב
החברים הוזמנו לאסיפה כללית בפעם השלישית ולאהיה רוב 75%
למרות שלאהיה רוב כנדרש האסיפה הכללית החליטה לאשר את השינוי בתקנון האגודה
השאלה אם זה תקין ? |
|
|
|
|
מס שבח - רישום בעלות על נחלה
|
אדי כהן
| |
22:42 1/03/2021
|
שלום,
בפסק שקיבלנו מבית משפט שלמנו לאימי סכום כסף עבור השקעותיה במשק, כך כתב השופט. רשום שאימי מתחייבת לחתום על כל מסמך להעברת המשק ובלבד שאנו נשלם את כל המיסים וההיטלים הכרוכים בכך.
שאלתי היא האם התכוון השופט למס שבח? או למס רכישה? שכן מס שבח על המוכר, אך מצד שני המשק הועבר לאחר תשלום עבור השקעותיה, ברצוני לעדכן שהמשק'' חתום לנו מ 1988 אך האם והאחים חזרו והתנגדו לאחר מות האב.
תודה רבה על תשובתך |
|
|
  |
|
מס שבח ברישום בעלות על הנחלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
10:03 2/03/2021
|
אם השופט קבע שכתנאי להעברת הזכויות עליכם לשלם את כל המיסים וההיטלים זה אומר כל המיסים החלים בעסקת העברת הזכויות בנחלה גם מס שבח וגם מס רכישה. |
|
|
|
|
בן ממשיך
|
אדווה
| |
00:11 1/03/2021
|
שלום האם לבן ממשיך יש זכות הצבעה בבחירות לוועד המושב בנוסף לזכות ההצבעה של ההורים ?
ההורים בחיים והעבירו את המשק לבן כבן ממשיך האם גם לאם ולאב ובן ממשיך יש זכות הצבעה ?
|
|
|
  |
|
זכויות הצבעה בן ממשיך
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
13:59 1/03/2021
|
הדבר תלוי בתקנון המושב. בחלק מהמושבים בד בבד בעת מינוי בן ממשיך מקבל הבן הממשיך מעמד של חבר אגודה בנוסף על חברותם של ההורים ובחלק מהתקנונים בעת הפיכתו של הבן הממשיך לחבר אגודה נגרעים ההורים מהיותם רשומים כחברי אגודה. |
|
|
  | האם וועד המושב יכול לשנות סעיף בתקנון ללא אסיפת חברים ?
וועד המושב ביקש לשנות את סעיף הזמן בין אסיפה ראשונה לשניה נוסח תקנון האגודה
"לאסיפה שניה תקרא לא לפני עשרה ימים ולא יאוחר משלושים יום מיום האסיפה הראשונה "
וועד המושב ביקש לשנות את הנוסח
"אם בשעה שצויינה בהזמנה לאסיפה הכללית לא יהיה נוכח רוב חברי האגודה תדחה האסיפה הכללית בחצי שעה ותתקיים וכל מספר החברים אבל לא פחות מ10 חברים
השאלה אם הוועד יכול לבקש שינוי בתקנון ללא אסיפה חברים ? |
|
|
|
|
בן ממשיך-פיצוי
|
אגם כהן
| |
10:27 24/02/2021
|
שלום,
הוריי חתמו לי כבן ממשיך.
היה לנו משפט על הנושא, הגענו לפשרה ופיציתי את אימי על השקעותיה במשק בסכום מכובד.
כעת אני מעוניין להעביר את המשק על שמי.
האם נדרש תשלום מס שבח? האם רואים בעסקה כעסקת מכירה?
שכן הבן ממשיך ניתן במתנה, ואני פיציתי את אימי על השקעותיה במשק, לא קניתי ממנה את המשק.
במידה ואכן נדרש לשלם מס שבח, באחריות מי התשלום?
במידה ונרשם בפרוטוקול שכל המיסים בהעברת המשק יחולו עליי, האם זה חוקי? שכן מס שבח אמור להיות משולם ע"י המוכר.
תודה רבה |
|
|
  |
|
בן ממשיך פיצוי כספי
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
11:00 24/02/2021
|
ככלל בן ממשיך שמקבל את הנחלה מהוריו בהתאם למינוי שנערך עם ההורים אינו חייב בתשלום מיסים על העברת הזכויות.
במידה והועברו כספים בגין בנחלה אזי מדובר בעסקת מקרקעין שחייבים עליה תשלומי מיסים כמו כל עסקה אחרת מס שבח רכישה וכד''
לפי התאור שבשאלה שלך התקיימו הליכים משפטיים בין הצדדים והועבר תשלום כספי אולם צריך לבדוק את נסיבות העברת הכספים והאם הדבר מחייב תשלומי מיסים מכיוון שאין המדובר בעסקה רגילה אני מציע שתפנה לקבלת ייעוץ משפטי ספציפי למקרה שלך. |
|
|
|
|
בן ממשיך-חלוקת הנחלה
|
אגם כהן
| |
10:23 24/02/2021
|
שלום,
הוריי חתמו לי בן ממשיך במשק.
לפני מס'' שנים אימי חתמה לאחי לקבלת חצי דונם בהרחבה (שהוא חלק מהנחלה). אחי שילם היוון ובנה בית במגרש.
עקרונית, המגרש הוא חלק מכלל הנחלה והייתי אמור לקבל אותו כיוון שחתמו לי כבן ממשיך.
האם כעת ניתן לעשות משהו בנדון?
|
|
|
  |
|
מגרש בהרחבה מתוך הנחלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
10:36 24/02/2021
|
צריך לבדוק את סוג המינוי שנערך בעבר ולבדוק האם כתוצאה מהמינוי נפגעו זכויותיך כבן ממשיך ומה נעשה במהלך השנים במערכת היחסים שבינך ולבין ההורים לאחר המינוי. |
|
|
|
|
קניית שטח בהרחבה
|
אלירן
| |
19:42 21/02/2021
|
שלום.... האם זה חוקי לקנות שטח בהרחבה בשיטה שמדלגים על הקנס של המכירה שבעצם הקונה מחזיר את השטח למנהל ובמקביל הקיבוץ שולח את המלצתו לקונה החדש למנהל.
המוכר בעצם מקבל את כספו בחזרה מהמנהל והקונה משלם מחדש למנהל פלוס כמובן עוד כסף ישירות למוכר
להבנתי העורך דין צריך להכין כ 2 חוזים
אם זה חוקי איפה אני יכול ליראות את זה או כמובן אם לא חוקי איפה אני יכול ליראות
תודה רבה |
|
|
  |
|
רכישת שטח בהרחבה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
10:33 24/02/2021
|
כאשר עסקת רכישת מגרש בהרחבה לא יוצאת לפועל יכולה האגודה להודיע לרשות מקרקעי ישראל על ביטול ההקצאה ועל הקצאת המגרש מחדש לרוכש חלופי כמובן בהתאם לכללי הרשות. |
|
|
  | האם כללי הרשות זה משהו קבוע? או שהמנהל מתווה את הדרך?
הקטע הוא שהיא רישום והמתנה כי השטחים שווקו בהנחה גדולה... כי פתאום במקום המתנה לפי סדר נירשמים הקיבוץ מאשר באופן ישיר משפחה שבעצם משלמת הרבה יותר כסף בדרך עקיפית |
|
|
  |
|
כללי הרשות
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
14:06 1/03/2021
|
כללי הרשות אלו כללים קבועים וכאשר האגודה מעדיפה זוכים במכרז לפי קריטריונים אחרים הדבר אינו תקין. |
|
|
|
|
מי היורש? בת הזוג או אחד הילדים
|
שי
| |
15:57 18/02/2021
|
שלום רב, לאבי משק חקלאי, התחתן בפעם השלישית והינו בן 70. האם ההסכם החדש שהוא יחליט מי היורש כדין תופס על משקים ישנים? הוא לא מעוניין שזה יעבור לאשתו, יש 4 ילדים בתמונה. מה ניתן לעשות?
תודה מראש |
|
|
  |
|
איך להגן על זכויות המשק?
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
16:08 18/02/2021
|
ישנן כמה אפשרויות להגן על זכויותיו של בעל נחלה על מנת שלא יועברו באופן אוטומטי לבת/ בן הזוג.
צריך לבדוק את הנסיבות בכל מקרה ומקרה ומה הדרך הטובה ביותר לעשות זאת.
אחת מהדרכים הינה הצטרפות להחלטות החדשות דבר שיכול לצמצם את הסיכון לכך שבת הזוג תקבל את כל הזכויות בנחלה. |
|
|
|
|
מס רכישה על דמי הרכישה על מכירת נחלה
|
דבורי
| |
13:31 18/02/2021
|
יש לי נחלה שאני רוצה למכור.קראתי ושמעתי ,אך לא מצאתי סימוכין כך שבנוסף על דמי רכישה לרמ"י מוטל גם מס רכישה על דמי הרכישה על הזכויות העתידיות של הקונה.
מי גובה את המס ,איך הוא מחושבו,האם אפשר לדרוש מהקונה את העלות. |
|
|
  |
|
מס רכישה על דמי רכישה במכירת נחלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
14:07 18/02/2021
|
לאחר תשלום דמי הרכישה והיוון הזכויות בנחלה נדרש המוכר לשלם מס רכישה בשיעור 6% על דמי הרכישה ששולמו לרשות מקרקעי ישראל.
דרישת התשלום של רשות המיסים הינה מהמוכר.
מי ישלם בפועל את התשלום כמו כל מס אחר, נתון למו"מ בין הצדדים לעסקה. |
|
|
|
|
הפיכת קרקע מנהל לקרקע פרטית
|
חתול_קרקעות
| |
14:06 17/02/2021
|
שלום, אשמח לדעת אם אפשר להעביר בעלות על נחלה חקלאית/משק חקלאי כך שסטטוס הקרקע יהפוך ל"פרטי" ושהחוכר יהפוך ל"בעלים", ושלא יהיה עוד כל קשר בין הבעלים לבין רמ"י. |
|
|
  |
|
הפיכת נחלה לקרקע פרטית
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
14:37 17/02/2021
|
לצערנו לא ניתן להתנתק מרשות מקרקעי ישראל גם לאחר רישום זכויות החכירה בטאבו.
אדמות הנחלה שהינן אדמות רשות מקרקעי ישראל ימשיכו ויחייבו קשר רישומי בספרי רמ"י גם לאחר היוון הזכויות. |
|
|
| מבקש לדעת האם אפשר לקזז ממס שבח את שכ"ט עו"ד ותיווך בעסקת מכירה של נחלה? |
|
|
  |
|
הפחתת מס שבח במכירת נחלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
14:03 17/02/2021
|
ניתן להפחית תשלומים שבוצעו לצורך מכירת הנחלה דוגמת שכ"ט עו"ד ותשלום למתווך משומת מס השבח. |
|
|
| היי
אנחנו בתהליך של פיצול נחלה סיימנו עם המחוזי הגענו למנהל.
ישנה בעיה בין המושב למנהל לגבי הההסכם משבצת שלא חודש שנים וכנראה שלא יחודש בשנים הקרובות.
השאלה אם יאשרו לנו מהמנהל את הפיצול נחלה ויתנו לנו אישור בניה או שיעצרו לנו את התכנית בגלל הבעיה, למרות שאנחנו עושים את התבע באופן פרטי ולא תבע מושבית
תודה |
|
|
  |
|
פיצול נחלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
14:01 17/02/2021
|
העובדה שהסכם המשבצת של האגודה לא חודש לא אמורה להוות בעיה באישור תוכניות פיצול מגרש שבעל נחלה עורך באופן עצמאי. |
|
|
| שלום רב,
הוצע לי לרכוש קצת פחות ממחצית ממשק חקלאי. המשק רשום היום ע״ש מנוחה אשר הורישה אותו לילדיה ואני בעצם רוכש את חלקם של היורשים אשר מעוניינים לצאת מהירושה. יש לי מספר שאלות:
1. ידוע לי שאין אפשרות בר״מי ובאגודה להרשם כבעל זכויות בשיתוף עם אחר - האם הסכם כמו ״הלוואה משתתפת ברווחים״ (המשק מניב משכירויות) יכול לעגן את זכויותיי במשק הנרכש ולהגן עלי? כוונת היורשים היא להעביר את מלוא הזכויות ליורש יחיד מביניהם.
2. האם ניתן יהיה בעתיד ״למכור״ את חלקי במשק לאחר? לממש?
3. מה הם חבויות המס ברכישה ובמכירה עתידית?
תודה |
|
|
  |
|
רכישת חלק מזכויות במשק
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
14:20 7/02/2021
|
אכן לא ניתן לרשום את הזכויות במשק על שמו של יותר מאדם אחד לפי הוראות רשות מקרקעי ישראל למעט בני זוג.
כמו כל הסכם משפטי אחר תוכל לערוך הסכם חיצוני שיבטיח את השקעתך במשק למרות שהזכויות אינן רשומות על שמך.
תצטרף לקבל בטחונות מתאימים כדי להבטיח את זכויותיך מעבר לקיומו של הסכם בינך לבין מי שיירשם כבעל הזכויות בנחלה. |
|
|
| ברצוני לקנות נחלה, האם דמי הסכמה בסך 33%
ניתן לשלם בתשלומים לטווח ארוך ? |
|
|
  |
|
תשלום דמי הסכמה - דמי רכישה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
17:08 1/02/2021
|
לא ניתן לשלם את תשלומי ההיוון/דמי הסכמה באמצעות מתן תשלומים לטווח ארוך. |
|
|
|
|
מכסת ביצים
|
אבי שץ
| |
12:23 16/01/2021
|
שלום רב
הוריי מתגוררים שמושב בגליל, יש ברשותם משק שכולל שטח חקלאי ומכסת ביצים שאותה הם משכירים כלומר אין ברשותם לול פיזי.
שאלתי, האם בבוא היום שהמשק יועבר בירושה, אהיה חייב להתגורר במושב עצמו (אני מתגורר בעיר קרובה) על מנת להמשיך להחזיק במכסת הביצים שכן נרמז לי שניתן להכריח אותי למכור או להפקיע אותה ממני במידה ואני לא מתגורר ביישוב.
תודה |
|
|
  |
|
מכסת ביצים - חובת התגוררות במושב
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
16:00 17/01/2021
|
חובת ההתגוררות במושב היא מבחינת רשות מקרקעי ישראל והאגודה.
העובדה שאינך מתגורר במושב לא תפריע לך להמשיך להחזיק במכסת הביצים בהנחה שתהיה רשום כבעל משק חקלאי. |
|
|
  |
|
לגבי האגודה
|
אבי שץ
| |
17:36 17/01/2021
|
אז במידה ואני יורש את המשק החקלאי אני יכול להמשיך להתגורר בעיר ולהשכיר את המשק, הבית במושב ואת המכסה? |
|
|
  |
|
חובת מגורים בנחלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
21:48 17/01/2021
|
כל עוד האגודה לא תחייב אותך לחזור להתגורר במושב וגם רשות מקרקעי ישראל לא יתנגדו, תוכל להמשיך להתגורר בעיר ולהפעיל את הנחלה והמיכסה. |
|
|
  |
|
תודה אבל ראיתי שיש שינוי
|
אבי שץ
| |
19:35 19/01/2021
|
האם ניתן לחייב?
https://www.ihaklai.org.il/index.php/about/item/31623-2017-04-30-14-56-49
ובמידה ואני לא יכול או מעוניין לגור ביישוב האם ניתן לחייב אותי או לקחת ממני את מכסת הביצים?
המון תודה! |
|
|
  |
|
אבל ראיתי....
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
19:54 19/01/2021
|
אל תסתמך רק על פרסומים באינטרנט.
אני מציע שתקרא גם את הערעור על פסק הדין.
אין משמעות לפסק הדין לאחר שהצדדים הגיעו לפשרה ביניהם.
לאגודה נותרה הסמכות להחליט בנושא. |
|
|
  |
|
תודה
|
אבי שץ
| |
23:03 19/01/2021
|
תוכל רק לענות על החלק השני:
במידה ואני לא יכול או מעוניין לגור ביישוב האם ניתן לחייב אותי למכור או לקחת ממני את מכסת הביצים ללא תשלום?
אני מעוניין להחזיק במכסה ובמשק אבל לא להתגורר במושב האם יש מוצא מהמצב הזה? |
|
|
| שלום רב
, ההורים שלי בנו בשנת 1979 בית לבן ממשיך עבורם-כקומה שניה על הבית המקורי של הסבתא. במפות משנת 1979 ניתן לראות קומת קרקע בגודל 117 של סבתא וקומה א לבן ממשיך בגודל 90
למעשה הבית הזה הוא בית אחד מחובר ובו אני-הנכד מתגורר כיום עם אבי.
לפי מה שאני מבין, יש לכל יחידה - אב ובן ממשיך עוד מ"ר השלמה ל160 ו160. כלומר יש עוד 113 מר לבניה פטורים מתשלום.
שאלתי היא,
1. האם החישוב אכן נכון?
2. היות והבית הוא למעשה בית אחד, איך ניתן לבנות את יתרת ה113 מר(320 פחות 207)?
האם היות ובית הבן הממשיך (אבא שלי) לא נבנה בזמנו בנפרד מהבית של הסבתא, מחייבת אותי לנצל את 113 רק עי הרחבת הבית הקיים? (אפשרות מאוד לא רצויה כמובן) ואם ישנה אפשרות אחרת לבנית יחידה בנפרד מהבית הקיים, איך היא מתבצעת?
תודה רבה |
|
|
  |
|
זכויות בניה לבן ממשיך
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
10:54 13/01/2021
|
כל יחידה מאפשרת לקבל מרשות מקרקעי ישראל 160 מ"ר זכויות בניה כך שאם לא ניצלתם את מלוא זכויות הבניה יש לכם אפשרות להרחיב כל יחידה עד ל- 160 מ"ר ללא צורך בתשלום.
איך בדיוק תעשו זאת זו שאלה לאדריכל כיצד ניתן להוסיף למבנה הקיים תוספת בניה.
כל יחידה עומדת בפני עצמה ולכן יש להגיש בקשה להיתר בניה לכל יחידה בנפרד. |
|
|
|
|
תום תקופת שכירות
|
אלי אלאל
| |
15:52 9/01/2021
|
שלום,
דוד שלי אישר לי בכתב להניח קראוון (שלי) במשק שלו למשך שנתיים.
הקראוון עלה למכירה לפני חודשיים אך טרם הצלחתי למכור.
מועד תום תקופת השכירות קרוב מאוד ואני חושש שלא אצליח למכור במועד זה.
האם היא יכול לתבוע אותי? או לעשות משהו אחר שיכול לפגוע בי ? |
|
|
  |
|
תום תקופת שכירות בקראוון - נחלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
17:59 10/01/2021
|
כמו בכל הסכם אי עמידה בזמנים יכולה להעמיד בסכנת תביעה את הצד שהפר את הוראות ההסכם.
אם התחייבת בהסכם לפנות את הקראוון בתוך פרק הזמן של שנתיים ולא עמדת בתקופה ולא הארכת את תקופת ההסכם אתה עלול להיתבע על ידי בעל הזכויות בנחלה שאיפשר לך להניח את הקראוון אצלו בנחלה. |
|
|
|
|
רכישת נחלה / משק
|
oded p
| |
12:11 6/01/2021
|
שלום רב,
אחי ואני מעוניינים לרכוש נחלה/משק במשותף כלומר בעלות משותפת (50:50) , להבנתי מחיפוש וקריאה מהירה בגוגל הדבר לא מאפשר,האם אני צודק?
במידה ולא ניתן ורק אחד מאיתנו יירשם כבעלים, מה ניתן לעשות כדי שהצד השני ייקבל מימון (משכנתא) ?
אין לנו בעיה לעשות כל הסכם שיתוף כזה או אחר ובלבד שנוכל לקבל שנינו משכנתא לרכישה.
המון תודה ובריאות,
עודד |
|
|
  |
|
רכישת נחלה על ידי שותפים
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
15:45 6/01/2021
|
הוראות רשות מקרקעי ישראל אינן מאפשרות רכישת נחלה על ידי שותפים ולכן האפשרות הינה שאח ירכוש וירשם כבעל מלוא הזכויות ויערך הסכם שיתוף בין שני השותפים כמו בהשקעה משותפת שאינה רשומה בספרי המקרקעין.
מבחינת הבנק רק בעל הזכויות הרשום יוכל לקבל הלוואת משכנתא בגין רכישת הנחלה. השותף יוכל לקבל הלוואה אחרת אבל לא משכנתא. |
|
|
| שלום רב.
הורי בעלי נחלה במושב.
במשך השנה האחרונה בוצעו כמה עסקאות מכירת משקים במושב.
על מנת לדעת את ערך המשק של הורי פחות או יותר כדי להתחיל לתכנן ירושה הוגנת בין אחים, היינו רוצים לדעת את הפרטים של אותן עסקאות שבוצעו.
אני יודע שפרטי העסקאות אמורים להיות גלויים. נכון?
ואם כן איפה אפשר למצא אותם? (באתן מדלן המכירות לא מופיעות)
תודה רבה |
|
|
  |
|
מחירי נחלות במושבים
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
12:27 3/01/2021
|
בשונה ממחירי דירות אותם ניתן למצוא ביתר קלות מחיר העסקאות המבוצעות בנחלות אינן חשופים ומפורסמים לציבור הרחב. |
|
|
  | האם ישנה בכל זאת דרך לברר את המחירים? (לא דרך המוכרים והקונים)
תודה רבה |
|
|
|
|
בן ממשיך שנפטר
|
עדי עדי
| |
15:43 29/12/2020
|
שלום מי שרשום כבן ממשיך במנהל ונפטר האם ילדיו צריכים לשלם על העברת
בעלות הנחלה על שמם |
|
|
  |
|
בן ממשיך שנפטר
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
16:35 29/12/2020
|
אם הם יורשים של הבן הממשיך אז העברת הזכויות אינה כרוכה בתשלום. |
|
|
|
|
בניית 55 מטר
|
רחל לסקה
| |
07:09 29/12/2020
|
קיבלתי משק בירושה וברצוני לבנות 55 מטר נוספים
מאחר ואין רצף דורי אני נדרשת לשלם למנהל 3.75% והבנתי שזה מקדמה לתשלום ה33.% להיוון
האם לאחר מותי יחוייבו היורשים לשלם את יתרת ה%29.75 גם אם לא יבצעו שינוי בנחלה כגון פרסילציה?
|
|
|
  |
|
הצטרפות להחלטות רשות מקרקעי ישראל
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
13:27 29/12/2020
|
היורשים לא יחוייבו בתשלום נוסף מעבר לתשלום 3.75% |
|
|
|
|
פרישה מאגש״ח
|
אאא
| |
22:09 20/12/2020
|
שלום רב,
אנחנו כ-20 חברי אגודה חקלאית מתוך 80 שלא מעוניינים להיות עוד חלק מהאגודה השיתופית הנוכחית מסיבות רבות, אנו רוצים לפרוש ממנה ולהקים אגש״ח חדשה, להעביר אלינו את החלק היחסי בזכויות הקיימות שלנו כגון חלקות ב׳ ו-ג׳ מכסת המים, נכסים משותפים, הרחבה וכו׳ ולדאוג לעצמנו לקידום הכלכלי וכו׳...
האם הדבר אפשרי?
תודה! |
|
|
  |
|
פרישה מאגש"ח
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
11:40 21/12/2020
|
הכל תלוי בתקנון האגודה שלכם. |
|
|
|
|
מה ההפרש (אם בכלל) בין דמי רכישה לדמי הסכמה?
|
איתי בן אור
| |
18:55 20/12/2020
|
ביחס לאותה נחלה- האם בפועל תשלום דמי רכישה עבור חלקת המגורים, כפי שנדרש היום (33% משווי חלקת המגורים) הוא גבוה מדמי ההסכמה (1/3 מעליית הערך + מעמ) עבור חלקת המגורים שהיו נהוגים עד לשינוי?
אם כן מה ההפרש באחוזים (אם ניתן לתת כלל אצבע) ?
|
|
|
  |
|
ההפרש בין דמי רכישה לדמי הסכמה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
11:39 21/12/2020
|
דמי הרכישה החליפו את דמי ההסכמה בנוגע לחלקת המגורים בנחלה, כך שמבחינה מהותית זה אותו חיוב - 33%. |
|
|
| אני מעוניין לרכוש נחלה. נניח ואני רוכש נחלה ב"עסקת ברוטו" (המיסים על המוכר) בסכום כולל של 5 מש"ח.
נניח שאחרי כמה שנים ספורות החלטתי למכור את הנחלה הלאה, בלאו שהייתה לה עליית ערך משמעותית (ואין מס שבח). האם גם עכשיו יהיה גובה דמי הרכישה כ-33%? כלומר האם יתכן שאחרי תשלום המיסים אשאר עם כ - 2/3 מהסכום ששילמתי במקור? |
|
|
  |
|
מיסוי מכירת נחלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
11:38 21/12/2020
|
לא תצטרך לשלם שוב את הסכום 33% משווי חלקת המגורים. |
|
|
| אבי ביקש בצוואתו שלא יעשה מימוש נכסי אלה בתום 18 חודשים מיום פטירתי , מנהל העיזבון שמונה שהוא היורש העיקרי ביצע שיפוצים נרחבים בנכסים כחלק מההכנה להשכרה בטרם חלפו 18 חודשים והעמיד את התכולה שהיא שייכת ליורש אחר להשכרה בלי ידיעתו
פירסם את הנכס להשכרה ומקבל על זה כסף האם זה נחשב מימוש נכסי בטרם מלאו 18 חודשים ? |
|
|
  |
|
מימוש נכסים
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
10:32 18/12/2020
|
מימוש הכוונה מכירה של הנכס.
השכרה או תחזוקה ושיפוץ אינם מימוש. |
|
|
| אבי היה חקלאי בעל לול לביצי מאכל עם מכסה מסויימת , הוא קיבל תמלוגים בהסכם השיתוף עם משק הלולים , כלומר אחרי שפרש קיבל תקציב חודשי על סך 12000 שח
השאלה שלי מה זה הסכם שיתוף עם משק הלולים אם תוכלו להסביר לי מה זה המשמעות הזאת והאם הסכם כזה הוא בחייו של החקלאי או הוא עובר בירושה גם לילדיו של המנוח
שאלה חשובה בדיני משפחה ואשמח לתשובה |
|
|
  |
|
מכסת ביצים
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
10:31 18/12/2020
|
ההסכם שהיה קיים עם אביך תקף ביחס לאביך ולמהלך חייו אלא אם כן בהסכם עימו התחייבו להמשיך להעביר את התשלום גם ליורשיו שיבואו בנעליו.
צריך לקרוא את הסכם השיתוף כדי לדעת מה הן הזכויות שנתנו לאביך ועד מתי תקף ההסכם? |
|
|
|
|
הודעה לרמ"י על עיסקה- מתי?
|
עידו
| |
14:45 17/12/2020
|
בעסקת מכר נחלה, ובה תנאי מתלה שהוא אישור קבלת קונים לאגודה, באיזה שלב יש לדווח לרמ"י על העיסקה? הקונה מבקש מייד עם חתימת הסכם המכר, אך המוכר מתעקש שרק לאחר התקיימות התנאי המתלה.
מה נהוג ומה מקובל?
תדוה |
|
|
  |
|
הודעה לרמ"י על עסקה בנחלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
10:27 18/12/2020
|
בניגוד להוראות מיסוי מקרקעין הקובעות מועדים קבועים לדיווח על עסקה במקרקעין בהוראות רשות מקרקעי ישראל אין חובת דיווח התלויה בזמן קבוע.
בכל עסקה ועסקה בהתאם לביטחונות שניתנים לצדדים נקבע מועד דיווח העסקה לרשות מקרקעי ישראל.
כפי שאין מועדים קבועים לביצוע תשלומי התמורה כך אין מועד קבוע לדיווח על העסקה לרשות מקרקעי ישראל. |
|
|
| שלום. בראשותינו נחלה בירושה. בשלב מסויים נמכור.
שאלתי-
האם השכרה לקליניקה, יכולה לגרום למס שבח שנקבל שהוא גבוהה יותר אילו היה מושכר כמגורים, כתוצאה מהשכרה לקליניקה בעת מכירת הנחלה?
תודה רון |
|
|
  |
|
מס שבח לעסק בנחלה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
10:23 18/12/2020
|
כמובן שהפעלת בית עסק בשטח הנחלה בבית מגורים עשוי למנוע קבלת הפחתות בשיעורי מס שבח שמיועדים לבית מגורים ולא לבית עסק בעת מכירת הנחלה. |
|
|
|
|
בכ המוכר מתעקש שהוא ישלם דמי הסכמה ולא דמי רכישה
|
רן
| |
09:20 14/12/2020
|
בכ המוכר מתעקש שישנה אפשרות שנתונה לשיקול דעת המוכר נחלה לשלם דמי הסכמה עבור חלקת המגורים ולא דמי רכישה.
האם הוא צודק? |
|
|
  |
|
תשלום דמי הסכמה במקום דמי רכישה
|
עו``ד גלעד שרגא, מנהל הפורום
| |
11:42 14/12/2020
|
ההנחיה הגורפת של רשות מקרקעי ישראל הינה לחייב בתשלום דמי רכישה בביצוע עסקת מכר נחלה.
בעבר אכן התאפשר לאפשר למוכר לשלם דמי הסכמה במקום דמי רכישה.
עו"ד שעדיין פועל בדרך זו עשוי לגרום בירוקרטיה מיותרת ונזק לשני הצדדים לעסקה.
בתור רוכש לא הייתי נכנס בשום פנים ואופן לעסקה מעין זו בה דרישת ב"כ המוכר היא לתשלום דמי הסכמה. |
|
Banners
דלג על Banners